اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید بازوی پروتزی که به طور کامل با ذهن کنترل می شود

یک گروه بین المللی از محققان با همکاری یکدیگر موفق به تولید اولین بازوی پروتزی شده اند که به طور کامل با ذهن کنترل می شود.

تولید بازوی پروتزی که به طور کامل با ذهن کنترل می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، برای اولین بار یک بازوی پروتزی تولید شده که به سلسله اعصاب بدن انسان متصل می شود و لذا می توان حرکت های آن را با مغز کنترل کرد. در واقع افراد با فکر کردن می توانند این بازوی پروتزی را حرکت دهند.

 

بازوی پروتزی جدید خود دارای سلسه اعصاب مفصلی است و به طور مستقیم به اعصاب بقیه بدن متصل می شود و کاربران می توانند آن را از طریق ذهن خود هدایت کرده و به آن فرمان دهند. این بازوی پروتزی تا بدان حد پیشرفته است که برای استفاده از آن نیازی به آموزش وجود ندارد.

کاشت الکترودهایی در این بازوی پروتزی استفاده از آن برای باز و بسته کردن دست ها را هم ممکن می کند. همچنین در این محصول حسگرهایی برای برآورد شکل تماس و درک میزان فشار نیز وجود دارد. با انتقال این اطلاعات به مغز افراد از لمس اشیا و ویژگی های آنها مطلع می شوند. آزمایش این ابزار بر روی تعدادی بیمار سوئدی کاملا موفقیت آمیز بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول