اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تخریب ۱۰۰ درصدی برخی منازل روستایی قوچان در سیلاب عصر جمعه

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان گفت: وقوع سیلاب عصر جمعه در روستای دیزادیز این شهرستان به دلیل بارش شدید تگرگ، موجب خسارت ۱۰۰ درصدی به برخی منازل و واردکردن آسیب به دیگر واحدهای روستایی شده است.

تخریب ۱۰۰ درصدی برخی منازل روستایی قوچان در سیلاب عصر جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی رجایی‌نیا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های دو روز اخیر در این شهرستان، اظهار کرد: از ۱۱ اردیبهشت بارش‌های متناوبی در قالب باران و تگرگ در برخی مناطق این شهرستان به وقوع پیوست که خسارت‌های متخلفی را در بخش‌های گوناگون به همراه داشت.

فرماندار قوچان با تأکید بر اینکه عمده این خسارت‌ها در بخش‌های مسکونی، محورهای مواصلاتی، باغات و مزارع کشاورزی، تأسیسات و معابر شهری و روستایی بوده است، تصریح کرد: عصر روز جمعه ساعت ۱۷ نیز بارش شدید تگرگ در روستای دیزادیز این شهرستان گزارش که موجب بروز سیلاب در این منطقه و وارد شدن خسارت به اهالی این روستا شده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه این سیلاب و بارش‌های شدید تعدادی از منازل مسکونی روستایی را تخریب ۱۰۰ درصدی کرد و به تعدادی نیز آسیب‌های جدید وارد کرده است.

رجایی‌نیا بابیان اینکه ۷ خودروی اهالی این روستا نیز توسط سیل جابجا شده و خسارت‌های جدی را متحمل شده‌اند، افزود: ورود آب به برخی منازل روستایی تلفات دامی را به همراه داشته و انبارهای علوفه را به دلیل حجم بالای سیلاب از بین برده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان با اشاره به خسارت‌های شدید به تأسیسات و معابر روستای دیزادیز این شهرستان، گفت: بارش تگرگ به‌قدری شدت داشت که حتی بعد از چندین ساعت تَل‌هایی از انباشت تگرگ به ارتفاع یک متر در سطح روستا دیده می‌شد.

وی بابیان این مطلب که اقدامات و کمک‌های اولیه توسط جمعیت هلال‌احمر به اهالی این روستا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: منازل دارای خسارت ۱۰۰ درصدی به‌طور کامل تخلیه و به واحدهای در معرض خطر نیز هشدارهای لازم داده‌شده است و شنبه برآورد اولیه خسارت‌ها توسط نیروهای اعزامی صورت می‌گیرد.

امدادرسانی و تخلیه آب از ۵ واحد مسکونی روستای دیزادیز قوچان توسط هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان نیز شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل ویرانگر عصر جمعه در یکی از روستاهای این شهرستان، گفت: در پی وقوع بارش شدید باران و تگرگ در روستای دیزادیز، ۵ واحد مسکونی دچار آب گرفتگی شد.

مسعود برازنده با بیان اینکه تخلیه آب از این منازل توسط نیروهای امدادی جمعیت صورت گرفت، افزود: علت آب گرفتگی منازل این بود که شدت سیلاب موجب جابجایی چند خودرو در کوچه‌های این روستا و ایجاد مانع و انسداد شد و همین امر آب را به داخل منازل هدایت کرد.

وی بیان کرد: متأسفانه این حادثه خساراتی به منازل روستایی، دام‌ها و همچنین خودروها وارد کرد که برآورد ریالی آن هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول