اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ظرفیت‌های پنهان کشور در کرونا به چشم آمد/ لزوم تامین سی‌تی‌اسکن بیمارستان مینودشت

نماینده منتخب مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های پنهان کشور در مدیریت بیماری کرونا، گفت: ولی فقیه، نهادهای انقلابی و خیرین از جمله این ظرفیت‌های بزرگ و منحصر به فرد کشورمان بودند.

ظرفیت‌های پنهان کشور در کرونا به چشم آمد/ لزوم تامین سی‌تی‌اسکن بیمارستان مینودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رضا آریان‌پور صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شرق استان گلستان با اشاره به مدیریت نسبتا خوب در عرصه مقابله با کرونا در کشور در مقایسه با سایر کشورها، اظهار کرد: امروز همه شاهد هستیم که کشورهای مدعی علم و دانش از جمله آمریکا با تعداد آمار ابتلا و مرگ بسیار زیاد ناشی از کرونا عملا در برابر این بیماری غافلگیر شده و دست و پایشان بسته است.

وی با بیان اینکه در عرصه مقابله و کنترل بیماری کرونا ظرفیت‌های پنهان کشور به کمک آمده و عملا بار دیگر هویدا شد، افزود: مهم‌ترین ظرفیتی که کشور را از بن‌بست‌های مختلف در این عرصه خارج کرد ظرفیت ولی فقیه و رهبری فرزانه و زمان‌شناس بود که انصافا یک جلوه کامل از هدایت را به نمایش گذاشتند.

نماینده منتخب مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ارگان‌ها و نهادهای انقلابی را دومین ظرفیت بزرگ و پنهان کشور در مقابله با کرونا دانست و خاطرنشان کرد: نهادهایی همچون سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ... یکی از همان تفاوت‌هایی است که باعث شده در مدیریت کرونا موفق‌تر عمل کنیم.

* ستادهای انتخاباتی‌ام را به پویش‌های مردمی تبدیل کردم

آریان‌پور با تاکید بر اینکه همدلی مردم و ظرفیت بزرگ خیرین و نیکوکاران ظرفیت دیگر کشور ماست که در دنیا در این حجم و کیفی وجود ندارد، ادامه داد: همگان شاهد بودند که در چه زمان کوتاهی انبوهی از کارگاه‌های تولید ماسک و گان، توزیع مواد ضدعفونی  کننده، بسته‌های معیشتی و سلامت و ... در کل کشور با همکاری آحاد مردم و خیرین ایجاد و فعال شد.

وی با اشاره به اینکه از روز ابتدای شیوع بیماری کرونا به صورت مستمر از بیمارستان‌های شهرستان‌های کلاله و مینودشت بازدید کرده و با رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیازمندی‌های منطقه در ارتباط بودم، تصریح کرد: کمبود نیروهای تخصصی و تجهیزات را مرتبا با مسوولان استانی در میان گذاشته و برخی را در حد توان با همکاری این عزیزان مرتفع کردیم.

* اعطای یک ماه عوائد طبابت خود در مطب شخصی را به پویش‌های مردمی مقابله با کرونا

نماینده منتخب مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه از اعطای یک ماه عوائد طبابت خود در مطب شخصی را به پویش‌های مردمی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: تلاش کردم در حد توان خود گام کوچکی در این مسیر بردارم.

آریان‌پور با بیان اینکه ستاد انتخاباتی اینجانب در شهرستان‌های مختلف به سرعت به گروه‌های مردمی مقابله با کرونا تبدیل شدند، اضافه کرد: کمپین حامیان ولایت کلاله، حامیان بانوان گالیکش و پویش حیات‌نو در شرق استان از جمله این گروه‌های مردمی بودند که با مدیریت اعضای ستاد انتخاباتی اینجانب تشکیل شدند.

* تمرکز ۷۰​ درصدی متخصصان پزشکی در مرکز استان عادلانه نیست

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در حین شیوع بیماری کرونا برخی از معضلات در حوزه سلامت شرق استان بیشتر دیده شد، تصریح کرد: فقدان سی‌تی‌اسکن در بیمارستان مینودشت موجب سردرگمی و مشکلات عدیده برای بیماران کرونایی شهرستان‌های مینودشت و گالیکش شده بود که باید به کلاله و یا گنبدکاووس مراجعه می‌کردند.

نماینده منتخب مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توزیع نامناسب متخصصان پزشکی در سطح استان گلستان، تاکید کرد: متاسفانه بالغ بر 70 درصد متخصصان پزشکی در مرکز استان متمرکز شده‌اند که باید این روند حداقل به حضور 50 درصدی این عزیزان در شرق استان بیانجامد.

آریان‌پور بر لزوم تسریع در روند بهره برداری بیمارستان مراوه‌تپه و احداث بیمارستان شهرستان گالیکش تاکید کرد و افزود: با راه‌اندازی این بیمارستان‌ها ضمن افزایش تعداد تخت‌ها و ظرفیت‌های درمانی در شرق استان از ضرورت مراجعه به سایر شهرستان‌ها برای درمان و هزینه‌ها و خطرات آن نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول