اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

افزایش انگیزه و توان حرفه‌ای معلمان باید در اولویت باشد

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: افزایش انگیزه و توان حرفه‌ای معلمان باید در اولویت باشد.

افزایش انگیزه و توان حرفه‌ای معلمان باید در اولویت باشد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره  تکریم مقام معلم و درباره اینکه «آیا شیوه فعلی تقدیر از معلمان سازنده است؟ » با طرح چند پیش فرض، اظهار کرد: آموزش و پرورش دیربازده است و دولت ها به دنبال کارهای زودبازده هستند. بنابراین آموزش و پرورش در اولویت نبوده و نیست.

وی افزود: دوم آنکه آموزش و پرورش از دید کسانی که بودجه در اختیارشان است و باید به این دستگاه مهم توجه بیشتری کنند، کوچک دیده می شود. سازمان برنامه و بودجه، مقامات ذی‌نفوذ برای تخصیص اعتبار از این جمله هستند.

فانی با بیان اینکه وقتی آموزش و پرورش کوچک دیده می شود این تصور به وجود می آید که می توان آن را با بودجه کم اداره و امور آموزشی و پرورشی را در فضاهای غیراستاندارد ارائه کرد گفت: به یک اصل قائلم و آن این است که معلم رکن اصلی و اساسی آموزش است و لازمه تحول در آموزش و پرورش، تحول در نیروی انسانی آن است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: معلم باانگیزه و با توان حرفه‌ای، لازمه تحول است. اگر چنین معلمانی داشته باشیم می‌توانیم به تحول در آموزش و پرورش امیدوار باشیم. یک بار حرفی را به زبان می آوریم و یک بار هم به حرفی اعتقاد پیدا می کنیم. من چنین اعتقادی را در مسؤولان نمی‌بینم. 

وی افزود: در دولت یازدهم، بخش بهداشت و درمان چون زودبازده است و تاثیر آن سریع قابل مشاهده است مورد توجه واقع شد. اما آموزش و پرورش دیربازده است و اگر به خوبی اداره شود، تاثیر آن 20 سال بعد دیده می شود. دولت ها به دنبال رأی هستند. باید به داد آموزش و پرورش رسید. در دوران کرونا معلمان خوش درخشیدند و همینجا از همه آنها قدردانی کرده و دستشان را می بوسم.

فانی تاکید کرد: افزایش انگیزه و توان حرفه ای معلم باید در اولویت باشد که نیست. سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی و درآمد ناخالص ملی باید معقول باشد؛ اکنون سهم آموزش و پرورش کشور ما از جی.دی.پی 2 درصد است در حالی که در دنیا به طور میانگین 4 تا 5 درصد است.  همین را هم از نمایندگان مجلس خواستم که مصوب کنند سهم آموزش و پرورش از جی.دی.پی سالانه نیم درصد اضافه شود تا در پایان برنامه به میانگین جهانی برسد. اگر دنبال تحول هستیم باید به معلم توجه کنیم؛ معیشت، منزلت و هویت او.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول