اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کالاهای دانش‌بنیان را برنامه فروش اقساطی «جهش تولید» رونق می‌بخشد

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: فرایند حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان کامل تر شده اما باز هم در صدد هستیم که سبد برنامه حمایتی گسترده‌تری را برای شرکت‌های دانش بنیان تدارک ببینیم.

کالاهای دانش‌بنیان را برنامه فروش اقساطی «جهش تولید» رونق می‌بخشد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه ایجاد برتری و مزیت برای محصولات دانش بنیان زوایای مختلفی را در بر می‌گیرد، امتیاز اضافه پخش آگهی در صدا و سیما، ایجاد تسهیلات گمرکی و ده‌ها امتیاز دیگر برای ایجاد این مزیت تعریف شده است. برنامه « فروش کالاهای مصرفی دانش بنیان» از جمله اقلام ممتاز پیش بینی شده درون این سبد حمایتی است که برای ایجاد «جهش تولید» کالاهای مصرفی دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

ایجاد جهش واقعی در تولید از طریق ابزارهای کار آمد و ایجاد برنامه‌های راهبردی متناسب با شرایط تولید در کشور امکان پذیر است. برنامه‌هایی مانند فروش اقساطی کالاهای مصرفی دانش بنیان از جمله عینی‌ترین تلاش‌ها در مسیر ایجاد رونق  و جهش در تولید محسوب می‌شود که می‌تواند محقق کننده منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) باشد.

بر اساس این برنامه، کالاهای مصرفی دانش بنیان می‌توانند تا سقف ۸۰ درصد قیمت محصول تسهیلات دریافت کنند. دوره بازپرداخت اصل و سود تسهیلات حداکثر ۱۲ ماهه (در بازه های ۱ ماهه یا ۳ ماهه) می‌باشد. چک، سفته و وثایق ملکی، از جمله مواردی است که می‌تواند جهت تضمیمن بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته شود.

ارائه تسهیلات

این تسهیلات می‌تواند مصرف کنندگان کالاهای مصرفی دانش بنیان را ترغیب کند که به جای خرید کالاهای دیگر به ویژه اقلام وارداتی، کالاهای با کیفیت دانش بنیان را جایگزین کنند و از تسهیلات ۸۰ درصدی خرید نیز برخوردار شوند.

محمد صاحبکار خراسانی، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره انواع حمایت‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: فرایند حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان کامل تر شده اما باز هم در صدد هستیم که سبد برنامه حمایتی گسترده‌تری را برای شرکت‌های دانش بنیان تدارک ببینیم.

صاحبکار با بیان اینکه توسعه بازار داخلی شرکت‌ها یا بازار دولتی هم جزء برنامه‌های ویژه معاونت علمی و فناوری به شمار می رود، بیان کرد: تا بدین واسطه کارفرمایان دولتی به صورت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید کنند؛ ما سعی می‌کنیم با دستگاه‌های مختلف  ارتباط بگیریم و با هماهنگی‌هایی که با آنها داریم آنها را ترغیب کنیم که از محصولات ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

وی افزود: در صدد هستیم حمایت‌های خود را به این سمت معطوف کنیم که از توان داخل استفاده شود. می‌بایست کار شرکت‌های دانش بنیان بیشتر مورد اقبال قرار بگیرد و جایگزین محصولات وارداتی شود.

علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول