اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در کرمانشاه و کشف محموله 521 کیلوگرمی تریاک

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف 521 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در این رابطه خبر داد.

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در کرمانشاه و کشف محموله 521 کیلوگرمی تریاک

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان امروز در جمع اصحاب رسانه از انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر به ویژه با باندها و عناصر اصلی از اولویت‌های ماست.

وی افزود: با یک اشراف اطلاعاتی در یک‌ماه اخیر توانستیم در یک کار پیچیده اطلاعاتی یک باند را که اقدام به تهیه مواد مخدر و قاچاق آن از شرق به غرب کشور می‌کرد، شناسایی کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: دیروز بعد از عملیات رصد و شناسایی، توانستیم به این باند در ورودی شهر کرمانشاه ضربه وارد کنیم و از یک کامیون 521 کیلوگرم تریاک کشف کردیم و یک نفر نیز دستگیر شد و سایر اعضای باند نیز تحت تعقیب هستند.

سردار جاویدان اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد کشفیات مواد مخدر و 50 درصد انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان ما افزایش یافته است؛ یعنی از ابتدای سال 670 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و 6 باند نیز منهدم شده است.

وی همچنین در رابطه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، یادآور شد: ما در این خصوص نقشی نداریم و دستگاه‌های مسئول همچون علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر این کار نظارت دارند، ولی کماکان اصناف پرخطر تعطیل هستند و همکاری لازم را دارند.

جاویدان در خصوص ماه مبارک رمضان و رعایت حرمت این ماه، با بیان اینکه نیروی انتظامی آمر به معروف و ناهی از منکر حاکمیتی است و اگر موردی خلاف شاهد کند با آن برخورد می‌کند، گفت: البته مردم مراعات می‌کنند و تاکنون مورد خاصی مشاهده نشده، در این راستا پلیس امنیت اخلاقی فعال است و نظارت لازم را دارند و برای کسانی که به حرمت این ماه را رعایت نکنند پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

برخی زندانیان در ایام مرخصی کرونایی، مرتکب سرقت شده‌اند

رئیس پلیس استان کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر ارتباط افزایش سرقت‌ها در سال‌جاری و آزادی زندانیان به خاطر کرونا، اظهار داشت: به علت شرایطی که در کشور حاکم شد و از آنجا که به علت شیوع کرونا، زندان‌ها فضای مناسبی برای نگهداری زندانیان نبودند و اگر بیماری در آنجا شیوع پیدا می‌کرد تلفات بسیاری را در پی می‌داشت، قوه قضاییه تصمیم گرفت تعدادی از زندانیان را آزاد کند.

وی با بیان اینکه ما به این تصمیم احترام می‌گذاریم و وظیفه داریم تحت هر شرایطی امنیت مردم را تأمین کنیم، ادامه داد: در اثر این تصمیم، خیلی از زندانیان آزاد شدند و تعدادی از زندانیان آزاد شده نیز مرتکب سرقت‌هایی شده اند.

وی در پایان اعلام کرد: در حدود 40 روز اخیر 14 درصد سرقت‌ها افزایش یافته به‌ویژه سرقت‌های خرد، اما سرقت‌های مهم همچون سرقت منازل مغازه و... کاهش یافته است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول