اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

با استفاده از موتورهای الکتریکی مصرف انرژی را کاهش دهیم

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید موتورهای الکتریکی مدرن شد که یک موتور مغناطیس دائم با روتور خارجی و بازده بسیار بالا دارد. این محصول باعث حذف تسمه و ایجاد مزیت فراوان برای مشتری نهایی و همچنین صنعت برق و محیط زیست می‌شود.

با استفاده از موتورهای الکتریکی مصرف انرژی را کاهش دهیم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جایگزینی تکنولوژی قدیمی موتور القایی با تکنولوژی Direct Drive با مزایایی مانند کاهش ۷۰ درصدی انرژی، عدم نیاز به تسمه، عمر بالا و صدای پایین از جمله مزایای موتورهای الکتریکی تولید شده یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.

یک شرکت دانش‌بنیان کار خود را با تولید موتورهای الکتریکی مدرن، انواع اینورترهای  لوازم خانگی و تجهیزات تهویه مطبوع و ترموستات‌های دیجیتال آغاز کرد و با ایجاد مزیت برای مشتری خود توانست در بازار سهم خود را پیدا کند. همه محصولات این شرکت، کاهش چشمگیر مصرف انرژی و افزایش کارایی محصولات را برای مصرف‌کننده نهایی فراهم می‌کند.

محصول این شرکت یک موتور مغناطیس دائم با روتور خارجی است که دارای بازده بسیار بالا است. این محصول باعث حذف تسمه و ایجاد مزیت فراوان برای مشتری نهایی و همچنین صنعت برق و محیط زیست می‌شود.

با توجه به قیمت بالای تجهیزات مدرن مانند موتورهای BLDC در خارج از ایران خرید آنها برای کشور هزینه بالایی داشت. اما با تولید محصولات ایرانی این شرکت دانش‌بنیان، موتورهای الکتریکی با قیمت بسیار کمتری به مشتریان عرضه می‌شود.

سیدمسعود نعمتی‌ورکی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان می‌گوید: با تولید این محصولات در کشور با کاهش ارزبری مواجه شدیم. چون محصولات ما با همان کیفیت کالاهای خارجی با قیمتی حدود ۵۰ درصد ارزان‌تر تولید می‌شود.

این محصولات ایران ساخت نه تنها خروج ارز از کشور را کاهش داده است بلکه صادرات این محصولات به دیگر کشورها، سالانه ارز زیادی به کشور وارد می‌کند.

به گفته نعمتی در حال حاضر به طور غیر مستقیم ۸۰ درصد محصولات این شرکت به کشور عراق صادر می‌شود و مذاکرات برای صادرات به کشور ترکیه هم در حال نهایی شدن است.

این مجموعه دانش‌بنیانی با فعالیت در حوزه تولید سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و الکتریکی مثل انواع اینورترها و موتورهای کم‌مصرف مدرن و ترموستات‌های دیجیتال با رویکرد کاهش مصرف انرژی، توانسته بخش اعظمی از نیازهای داخلی کشور را پوشش دهد.

این فعال دانش‌بنیانی با اشاره به اینکه موفقیت‌های کسب شده در این شرکت به دلیل حضور ۲۴ نیروی متخصص است، تاکید می‌کند: در تلاش هستیم تا با کمک نیروهای خود بازارهای جدیدی برای محصولاتمان پیدا کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول