اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«شاد» در کنار دانش‌آموزان سرخه‌ای می‌ماند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه گفت: فعالیت سامانه آموزشی «شاد» به‌عنوان برنامه‌ای در کنار آموزش حضوری تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت و بعد از آن، نیز از آن استفاده می‌شود.

«شاد» در کنار دانش‌آموزان سرخه‌ای می‌ماند

مریم آشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه در خصوص سامانه آموزشی «شاد» و روند پیشرفت آن در شهرستان سرخه اظهار کرد: 100 درصد مدیران مدارس شهرستان در سیستم شاد حضور و بر نحوه تدریس معلمان مدرسه خود نظارت دارند.

وی تصریح کرد: در کنار آن نیز به‌صورت 100 درصدی کلاس‌های مدارس طبق «سناد» تشکیل شده است و این مسأله جای بسی خرسندی برای ماست که توانسته‌ایم آموزش را به‌صورت مجازی برقرار سازیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه افزود: 90 درصد معلمان شهرستان سرخه، سیستم شاد را نصب کرده‌اند و در این فضا حضور دارند؛ در حوزه پیش‌دبستانی به علت خطاهای موجود در سیستم آموزشی تنها حضور مدیر امکان‌پذیر است و فقط 50 درصد دانش‌آموزان موفق به شرکت در کلاس‌های شاد شده‌اند.

آشور گفت: با توجه به مشکلات شاد در خصوص ارسال فایل و سرعت پایین آن، ادامه آموزش معلمان و تدریس به دانش‌آموزان متوقف نشده و آموزش در سایر کانال‌های مجازی همچون ایتا، روبیکا و واتس‌آپ تا رفع مشکل صورت می‌پذیرد.

آشور ضمن اشاره به اینکه بعضی از دانش‌آموزان ممکن است دسترسی به گوشی اندروید نداشته باشند، اضافه کرد: این دانش‌آموزان نیز می‌توانند در صورت دسترسی به رایانه، از طریق وب‌سایت شاد وارد سامانه شده و آموزش ببینند و از دروس و مطالب آموزشی که معلمان در ساعات کلاس تدریس می‌کنند، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان ممکن است خانواده‌هایی به رایانه نیز دسترسی نداشته باشند، در این صورت به این دسته از دانش‌آموزان، استفاده از رسانه ملی آموزشی (مدرسه تلویزیونی) و سپس بسته‌های آموزشی توزیع‌شده در شهرستان به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه در خصوص ثبت‌نام کتب درسی سال جدید تحصیلی گفت: ثبت‌نام کتب درسی همه پایه‌ها آغاز شده و ثبت‌نام‌ها در حال انجام است.

آشور اضافه کرد: ثبت‌نام‌ در مدارس در برخی از پایه‌ها چون پایه‌های اول، هفتم و دهم طبق شیوه‌نامه از هشتم تیرماه آغاز خواهد شد و خانواده‌ها از آن تاریخ می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی شاد به‌عنوان برنامه‌ای در کنار آموزش حضوری تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه گفت:‌ همچنین در سال‌های آتی نیز شاد به‌عنوان عضو ثابت آموزش مورداستفاده خواهد بود و در خصوص برنامه‌های تابستانی شاد و اینکه آیا در تابستان نیز در کنار دانش‌آموزان و معلمان خواهد بود و یا خیر، تاکنون اطلاع‌رسانی رسمی و مکتوب انجام نپذیرفته است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول