اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۱۲هزار کامیون‌دار قزوینی زیر بار سنگین کرونا، به دل جاده زدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: 12 هزار راننده حمل بار سنگین این استان در روزهای شیوع ویروس کرونا با حمل کالاهای اساسی مردم نبض اقتصاد و تولید کشور را به دست گرفته اند.

۱۲هزار کامیون‌دار قزوینی زیر بار سنگین کرونا، به دل جاده زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حق لطفی با تقدیر از فعالان صنعت حمل و نقل این استان در خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: یکی از گروه‌های مشاغل تلاشگر که خالصانه و متعهدانه در دوران بحران کرونا خطر را به جان خریده و شب و روز در دل جاده ها طی طریق میکنند، همین فعالان حمل و نقل و رانندگان حمل بار هستند که صحنه تلاش و فداکاریشان در بسیاری از مواقع از دیده ها پنهان مانده است.

وی اضافه کرد: ناوگان خستگی ناپذیر حمل بار در برهه‌های سخت تاریخ از جمله جنگ تحمیلی، سیل و زلزله همواره در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار داشته و با رساندن کالاها و ارزاق عمومی نقش حیاتی خود را در خدمت به مردم و دفاع از اقتصاد و تولید کشور ایفا کرده‌اند.

حق‌لطفی ادامه داد:این تلاشگران امانتدار و شب زنده دار در این روزهای بحران کرونا نیز که همه باید برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس در خانه بمانند، رنج روزها دوری از خانه و کاشانه را به جان خریده و با طی مسافت های طولانی برای رساندن بار، رسالت خود را  برای آسایش مردم به آخر رساندند.

وی افزود: امروز که ویروس نامیمون کرونا ترمز فعالیت بسیاری از مشاغل را کشیده است، صدها دستگاه کامیون و تریلی به صورت شبانه روزی در سرتاسر راه‌های کشور در حال تردد هستند و با انتقال مواد خام مورد نیاز مراکز تولیدی و همچنین محصولات آنها در منظومه اقتصادی کشور نقش آفرینی می‌کنند.

به گفته وی در دو ماهه اخیر فعالان این عرصه علاوه بر تداوم حمل کالاهای اساسی، جابجایی مواد بهداشتی و درمانی را نیز به طور مضاعف در اولویت کاری خود قرار دادند تا نیازهای مردم و حوزه بهداشت و درمان  به مواد بهداشتی برطرف شود.

حق لطفی عنوان کرد: در این راستا با توجه به موقعیت ممتاز قزوین در تولید مواد شوینده و بهداشتی، از ۱۵ اسفندماه سال ۹۸ تا پایان فروردین ماه امسال ۶۹ هزار و ۸۶۷ تن کالای پاک کننده و ضد عفونی کننده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: هم اکنون نیز که با ادامه ‌شیوع ویروس کرونا این صنف مجاهد و خدمتگزار لحظه ای از ادامه فعالیت دست برنداشته و با جابجایی کالاهای اساسی مدافع تولید و اقتصاد کشور شده اند، ایثار آنان هیچ گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و همه ما به آنها و خانواده هایشان ادای احترام میکنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در این مدت با توجه به اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل مجبور به تردد و حضور در مراکز اعلام بار بودند به منظور رعایت فاصله اجتماعی تمام نکات بهداشتی طبق پروتکلهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایانه بار رعایت شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول