اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت‌نام 6 هزار و 700 کارگر در سامانه ثبت بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از ثبت‌نام 6 هزار و 700 کارگر در سامانه طراحی شده برای ثبت بیکاری با تفکیک حوزه فعالیت خبر داد و گفت: دولت اعتباری در حدود 5 هزار میلیارد تومان برای هزینه‌کرد در این حوزه به شرط مشمولیت در تامین اجتماعی پیش‌بینی کرده است که در مرحله نخست یک هزار و 700 کارگر برای طی مراحل برقراری مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

ثبت‌نام 6 هزار و 700 کارگر در سامانه ثبت بیکاری

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، محمدرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در این اداره کل در راستای عمل به وظایف محول شده از طریق ویروس کرونا اظهار کرد: این اقدامات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین کارگران فعال در واحدهای صنعتی انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از ثبت‌نام 6 هزار و 700 کارگر در سامانه طراحی شده برای ثبت بیکاری با تفکیک حوزه فعالیت خبر داد و گفت: دولت اعتباری در حدود 5 هزار میلیارد تومان برای هزینه‌کرد در این حوزه به شرط مشمولیت در تامین اجتماعی پیش‌بینی کرده است که در مرحله نخست یک هزار و 700 کارگر برای طی مراحل برقراری مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

وی از پرداخت کمک هزینه معیشتی بین 200 تا 500 هزار تومان به دهک‌های پایین جامعه و فاقد درآمد به صورت بلاعوض خبر داد و افزود: مشخصات دریافت کنندگان این کمک در سامانه رفاه ایرانیان ثبت شده است.

یوسفی به واریز یک میلیون تومان به حساب سرپرستان خانوار اشاره و تصریح کرد: این پرداخت در مرحله اول به بیش از 17 میلیون نفر پرداخت شد و در مرحله دوم هم به باقیماندگان پرداخت خواهد شد که سه ماه تنفس دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تامین اعتبار 75 میلیارد تومانی برای پرداخت به صاحبان کسب و کار، آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این اعتبار کارفرمایانی که تحت تاثیر کرونا کارگران خود را تعدیل نکردند (به ازای هر کارگر 12 میلیون تومان) و یا واحدهای تولیدی که بنا به توصیه دولت تعطیل شده‌اند( به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان) را شامل می‌شود و مشمولان باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

وی به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تولیدکنندگان اقلام بهداشتی و حفاظتی در ایام شیوع کرونا اشاره و تاکید کرد: این کمک‌ها به صورت بلاعوض و همچنین ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خواهد بود.

یوسفی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف ابلاغ شده است، ادامه داد: در قالب این دستورالعمل‌ها وظایف کارفرمایان برای حفظ سلامت کارگران مشخص شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: بازدید و بازرسی از واحدهای تولید صنعتی و تولیدی به صورت روتین انجام و نتایج به ستاد مقابله با بیماری کووید 19 ارائه می‌شود.

وی با اشاره به رزمایش مبارزه با شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: این رزمایش با همراهی ارگان‌های دیگر از جمله سپاه استان انجام شده است.

یوسفی با تاکید بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در واحدهای تولیدی افزود: این مهم با همراهی کارفرمایان و کارگران محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به هفته کارگر اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی در این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا و از برخی از فعالان حوزه کارگری تجلیل شد.

وی با بیان اینکه ابتلای کارگران در واحدهای صنعتی به ندرت مشاهده شد، افزود: مورد فوتی هم از کارگران هم در طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا روی نداده است.

یوسفی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در واحدهای صنعتی گفت: در واحدهای صنعتی ضمن ضدعفونی محل فعالیت و اقلام مورد استفاده کارگران، فاصله اجتماعی هم در این واحدها رعایت می‌شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت کارگران به دقت رصد می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول