اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

البرزتوانایی صادرات اقلام بهداشتی را دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز،گفت: تعدادی از واحد‌های صنعتی تولید کننده اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در البرز خواستار صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر هستند.

البرزتوانایی صادرات اقلام بهداشتی را دارد

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: ۴۴ واحد صنعتی در استان البرز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حال تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با کرونا ویروس هستند.

وی افزود: تعدادی از این واحدها نیز در حال حاضر با میزان تولیدات خود توانایی صادرات محصولات را به کشورهای متقاضی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه این واحدها نیازمند حمایت و مساعدت دولت برای تسهیل در صادرات محصولات هستند، بیان کرد: فرودگاه پیام  استان البرز و نزدیکی به راه آهن و خطوط ریلی این فرصت را برای تولید کنندگان البرزی به وجود آورده که بتوانند  محصولات خود را صادر و برای کشور ارز آوری داشته باشند.

بنامولایی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با کرونا کارگاه‌های کوچکی هم در شهرک‌های صنعتی دایر شده که به اقتضای نیاز و برای رفع کمبودها خطوط تولید خود را با دریافت مجوز تغییر داده و ژل و ضدعفونی کننده تولید کردند،گفت: دولت و متولیان امر باید از این کارگاه‌ها کوچک حمایت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تولید کنندگان استان باید کالای مورد نیاز داخل کشور را تامین و بعد از آن به فکر صادرات باشند،عنوان کرد: کیفیت محصولات صادراتی باید به گونه ای باشد که بتواند نظر خریداران را جلب و بازارهای صادراتی جدید برای کشور فراهم شود. 

وی با بیان اینکه صنایع آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا نیاز به حمایت از طرف دولت دارد،گفت: نیاز است که بانک‌ها در این شرایط با مساعدت راه را برای پرداخت بدهی صنعتگران باز کرده و با بدهکاران مدارا کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول