اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاهی‌ها «کرونا» را گوشه رینگ فرستادند/ تغییر نکنیم آتش زیرخاکستر شعله‌ور می‌شود

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس در استان به سطح کنترل رسیده است، گفت: اگر غفلت کنیم کوید 19 همانند آتش زیرخاکستر با یک چرخش فعال‌تر وارد جامعه می‌شود.

کرمانشاهی‌ها «کرونا» را گوشه رینگ فرستادند/ تغییر نکنیم آتش زیرخاکستر شعله‌ور می‌شود

سیاوش وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در استان، اظهار داشت: فرد به تنهایی در مورد کنترل بیماری‌های واگیردار نقشی ندارد، بلکه بین عموم مردم و مسؤولان به‌عنوان یک کار مشترک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با شیوع ویروس کرونا در استان بین عموم مردم و مسؤولان همدلی خوبی وجود داشت و این همدلی سبب شد تقریبا طی 70 روز گذشته مدیریت مناسبی در خصوص همه‌گیری کرونا وجود داشته باشد به طوری‌ که این مدیریت، طغیان این بیماری را سرکوب کرد و یک شرایط متعادلی را در راستای کنترل آن به وجود آورد البته این به این معنا نیست که این بیماری ریشه‌کن شده و از بین رفته است.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مخصوص بیماران کرونایی) گفت: ما در استان 2 ستاد برای مدیریت کرونا داریم، یکی ستاد استانی مبارزه با کرونا که به ریاست استاندار و دیگر ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا که به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:  با پیگیری برنامه‌های مستمر اعمال شده در این ستادها و با اعمال مدیریت و کارهای درمانی مشخص و آموزش‌های بهداشتی بسیار به روز و معقولی که ارائه شد و همچنین مشارکت جدی مردم این بیماری در استان به سطح کنترل رسید.

وزیری اضافه کرد: یعنی طغیانی که سبب می‌شد روزانه مراجعات بسیاری در حوزه سرپایی به 20 مرکز جامع 16 ساعته و اورژانس بیمارستان‌های استان داشته باشیم، تدریجا کاهش پیدا کند و بیماری با از دست دادن حالت بسیار فعال خود، به یک سطح صافی برسد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: بیماری کرونا ویروس وجود دارد، البته نه به شدیدی اوایل اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه به هر حال نباید یادمان برود که کرونا جنگجوی قابلی است درست است توانستیم آن را به حاشیه ببریم ولی اگر غفلت کنیم مثل آتش زیرخاکستر می‌مانند و با یک چرخش فعال‌تر وارد جامعه می‌شود و تمامی سختی‌های که تجربه شد شاید به مراتب بیشتر مجددا تکرار شود.

وی کرمانشاه را از جمله استان‌های موفق کشور در زمینه کنترل کرونا ویروس معرفی کرد و افزود: سطح  مشارکت مردم برای رساندن بیماری به یک سطح تعادل بیشتر از 60 الی 70 درصد بوده که امیدواریم این فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در اجتماع، رعایت بحث قرنطینه، سفر نکردن و سایر رفتارهای پروتکل‌های بهداشتی تنفسی همچنان تا ریشه‌کن کردن کامل این بیماری ادامه داشته باشد.

وزیری در خصوص آخرین اخبار واکسن و درمان بیماری کوید 19، گفت: 16 مرکز تحقیقاتی بسیار برجسته در دنیا در حال تولید واکسن هستند، 100 واکسن به فرم‌های مختلفی تولید شده، بعضی‌ها واکسن‌ها از ذرات پروتئنی مشتق شده، بعضی‌ها شبیه خود ذرات ویروسی هستند ولی بدون هسته ژنتیکی مرکزی که می‌تواند تکثیر را به دنبال داشته باشد، بعضی‌ها واکسن‌ها از یک ویروس دیگر به عنوان ناقل استفاده کردند و....

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه تصریح کرد: این واکسن‌ها تا وارد فاز کارآزمایی شود تا از لحاظ اثربخشی و ایمنی مورد تایید و مجوز مصرف انسانی بگیرد حدودا یک‌سال تا یک‌سال نیم زمان می‌برد.

وی اضافه کرد: این 100 واکسن الان در جامعه پزشکی شناخته شده هستند و مشخصات آن قابل مطالعه و رصد کردن است، ولی نمی‌شود از آن‌ها به عنوان واکسن مناسب در عموم مردم استفاده کرد اگر ایمنی پایداری داشته باشند و مجوز مصرف بگیرند که در سرتاسر دنیا قابل استفاده باشد طبیعتا در ایران هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیری در پایان از مردم خواست اخبار مرتبط به دارو کرونا ویروس را از منابع معتبر دریافت کنند و گفت: از حیث درمان مشکلی نداریم، از ابتدای اسفندماه درمان براساس پروتکل بهداشتی بوده و خوشبختانه کمبود دارویی هم نداشته‌ایم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول