اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بودجه کشور گوشت قربانی شده است

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه کشور حکم گوشت قربانی دارد و هرکس زورش بیشتر باشد بیشتر می‌برد، گویی که نظام بودجه‌ریزی فعلی برپایه قدرت چانه‌زنی طراحی شده است.

بودجه کشور گوشت قربانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد زنجان اظهار کرد: در حال حاضر کشور از لحاظ مالی و مدیریتی در شرایط دشواری قرار دارد و منافع مردم در حال صدمه دیدن است.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان برای رفع مشکلات کشور با ارائه پیشنهادات کارشناسی وارد عمل شوند، گفت: اگر ریشه مشکلات به درستی شناسانده شود و مورد توجه قرار بگیرد، بسیاری از مسائل کشور مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نقطه مشترک نظرات اقتصاددانان مباحث مربوط به نظام بانکی است و جهش تولید بدون توجه بانک‌ها میسر نخواهد بود، افزود: ساختار بانکی کشور به دلیل مشکلاتی که دارد برای نیل به اهداف ملی ضروری است از همین رو ساختارهای مالیاتی و مالی کشور برای سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید نیاز به تغییر و اصلاح دارد.

طاهری با تأکید بر لزوم دقت در امر بودجه‌ریزی گفت: بودجه کشور حکم گوشت قربانی دارد و هر کس زورش بیشتر باشد بیشتر می‌برد، گویی که نظام بودجه‌ریزی فعلی برپایه قدرت چانه‌زنی طراحی شده است.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نبود شفافیت را یکی دیگر از مشکلات بزرگ کشور عنوان کرد و گفت: هم مردم و هم حاکمیت باید نسبت به هم شفاف باشند.

وی به بحث جهش تولید نیز اشاره کرد و گفت: جهش تولید نیاز به تسهیل در امور تولید دارد و با بروکراسی‌های سخت و پیچیده شعار سال محقق نمی‌شود.

در ادامه نیز رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی زنجان گفت: به منظور کاهش هزینه، تعداد گروه‌های آموزشی از ۵۴ گروه به ۱۷ گروه کاهش پیدا کرده است.

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در دو مجتمع مستقر بود که در راستای کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی سازمانی در یک مجموعه ادغام شد، گفت: همچنین مجمتع اعتمادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به عنوان مدرسه از مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای 400 برنامه توسط دانشگاه آزاد زنجان گفت: طی سال گذشته بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی اجرا شده است و در حوزه آموزش‌های برخط این دانشگاه جزو رتبه‌های برتر کشور است و مورد توجه سازمان مرکزی است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول