اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نشست شورای ائتلاف خوزستان با منتخبان مردم در مجلس

نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان با منتخبان مردم در مجلس یازدهم برگزار شد.

نشست شورای ائتلاف  خوزستان با منتخبان مردم در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان با منتخبان مردم در مجلس یازدهم با هدف هم افزایی و تعیین سازوکار برای پیگیری مطالبات مردمی و برنامه های آینده نمایندگان مردم در مسجد ولایت شهرستان اهواز برگزار شد.

تشکیل نشست های ماهیانه با هدف انسجام

در ابتدای برنامه دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان  با تاکید بر هماهنگی و وحدت فکری بین نمایندگان و تشکل های سیاسی یادآور شد: از آنجاییکه شاهد ناهماهنگی‌های ارتباطی و اجرایی بین تشکل های سیاسی-اجتماعی و نمایندگان مردم بوده‌ایم بنابراین به هدف تقویت و تنظیم ارتباط بین عملکرد نمایندگان و نیازهای شهروندان درصدد برپایی این نشست در قالب یک شورای راهبردی برآمدیم.

حائری در ادامه تصریح کرد: حضور ۴۲ درصد مشارکت مردم در انتخابات مجلس در عرصه‌های سرنوشت ساز سیاسی رضایت بخش نبود به همین رو در تلاشیم که با تشکیل نشست‌های ماهیانه به هدف انسجام و توجه نمایندگان به مطالبات مردم و جلب اعتمادشان بکوشیم تاکه شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

مردم از ضعف عملکرد اجرایی مدیران ناراضی هستند

در این نشست علیرضا ورناصری منتخب مردم مسجدسلیمان،هفتکل،اندیکا، لالی با اشاره به وضعیت اقتصادی-معیشتی مناطق شمالی استان خاطر نشان کرد: نظر به درصد زیاد بیکاری در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل و همچنین ازدیاد افراد تحت پوشش کمیته‌ امدادی و فقیر در مناطق شمالی استان نشان از فقر معیشتی مردم این حوزه دارد.

وی افزود: همچنین باتوجه به نگرانی و بی اعتمادی مردم نسبت به عدم توجه و عملکرد مثبت مدیران در برآورد نیازهای شهروندی ما باید در حوزه خدمتگزاری دقت و اهتمام بیشتری داشته باشیم.

باید نسبت به عزل و نصب‌های نامتوازن و شتابزده اخیر هوشیار باشیم

 سید کریم حسینی، منتخب اول مردم کلانشهر اهواز دریازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سخنران بعدی نشست با بیان اینکه اهداف برگزاری این نشست اتحاد هرچه بیشتر نمایندگان است عنوان کرد: نظر به بحران ناامنی اعتماد بین مردم و مدیران فعلی، نمایندگان باید در جهت اعتمادسازی مردم نسبت به خود بکوشند و همچنین با توجه به عزل و نصب‌های نامتوازنی که در این فرصت کوتاه در دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است باید هوشیار باشیم.

حسینی گفت: به احترام اعتماد مردم با روی کارآمدن مجلسی‌ها دیگر مدیران ناکارآمد جایی ندارند و قطعا مدیران کارآمد و هوشمندتری را جهت اعتماد سازی و تحقق مطالبات مردم به دستگاه های اجرایی معرفی خواهیم کرد. 

وی عنوان کرد:  شاهد تحرکات ناموزونی در سیستم مدیریتی  آبفای شهری و روستایی کشور و همچنین شرکت های خصوصی مانند فولاد اکسین و دیگر نهادها هستیم به همین رو باید در معرفی و روی کار آمدن مدیران کوشا و کارآمد بکوشیم.

 منتخب مردم اهواز بیان کرد: با مساعدت و همفکری هرچه بیشتر در بحث ریاست مجلس و کمیسیون‌های خانه ملت مدبرانه‌تر عمل کنیم.

منتخبان مردم به پشتیبانی شانا نیازمند هستند

نماینده مردم شهرستان های ایذه-باغملک نیز با اشاره به اهمیت فرایند اجرایی نمایندگان عنوان کرد: درصد زیادی از ضعف و ناکارآمدی در سیستم مدیریتی کشور در دانشگاه علوم‌پزشکی، وزارت کشور و نظام آموزش وپرروش است.

عبدالله ایزدپناه حمایت و پشتیبانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان را در پیشبرد اهداف متعالی منتخبان مردم ضروری دانست و گفت: لازم است نشست های هم اندیشی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای بهبود امور اجرایی پیش رو در مکان مشخصی در مرکز استان ادامه یابد.

تشکیل بانک اطلاعاتی از ظرفیت مدیران شایسته

منتخب اول مردم آبادان و اروندکنار در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه استان خوزستان یک استان تأثیرپذیر است و از نظر تأثیرگذاری جریان ساز نبوده و ضعیف عمل کرده است، گفت: منتخبان مردم باید در اشتغال زایی اولویت را مبنی بر انتخاب نیروهای بومی بگذارند.

سید محمدمولوی با بیان این  پیشنهاد که باید خانه ملت خوزستان به‌عنوان نشستگاه مشورتی به‌منظور هم افزایی و همفکری تشکیل گردد،ا فزود: می بایست در بحث انتخاب رئیس مجلس باید با طرح و برنامه و هوشمندانه عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحکیم و تقویت عملکرد نمایندگان نیازمند همفکری گسترده‌تر شورای ائتلاف است، بیان کرد: ابتدا بانک اطلاعاتی قوی از مدیران شایسته تشکیل دهیم و مدیریت‌ها را به‌صورت چرخشی در شهرستان‌ها تقویت و انتخاب کنیم.

 وی افزود: انسجام و اتحاد ارتباطی بین ۱۸ نماینده توسط شورای ائتلاف انجام پذیرد.

یک شورای اندیشه ورز تشکیل گردد

محمد کعب عمیر، منتخب مردم شوش در مجلس یازدهم گفت: 80 درصد انرژی کشور در خوزستان نهفته است اما با سیل آمار بیکاری در خوزستان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اینکه ۱۷۰۰۰ بیکار در حوزه انتخابیه شوش وجود دارد، گفت:  باتوجه به  مشکل بزرگ اقتصادی که حقوق آبفای روستایی منطقه حدود ۱۰ ماه است به تعویق افتاده،پیشنهاد می‌شود جهت بهینه سازی اقتصادی در روند واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوص بازنگری شود.

کعب عمیرهمچنین تشکیل شورای اندیشه ورز در بین نمایندگان استان با نخبگان را یک ضرورت دانست که در تعیین راهبردهای مهم اثرگذار خواهد بود.

حضور اکثری نمایندگان جدید در جلسات شورای ائتلاف لازم است

نماینده مردم بهبهان در سخنان آغازین دغدغه مندی خود را نگرانی مردم نسبت به وضع موجود اعلام داشت و تأکید کرد: ایجاد رضایت عمومی در بین اقشار مردم مهم‌ترین جلقه مدیرینی در استان است و نمایندگان باید در ایجاد رضایتمندی در بین مردم بکوشند.

محمدطلامظلومی خاطر نشان کرد: باور و اعتقاد همه ما استمرار آرمان‌های انقلاب است و این مهم فقط با حرف محقق نمی‌شود بلکه با عمل باید در رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط نمایندگان مجلس پیش رو با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان باید قوی‌تر باشد گفت: حضور مستمر و حداکثری نمایندگان جدید در جلسات شورای ائتلاف جهت هم اندیشی و هم افزایی لازم است.

نماینده بهبهان همچنین با اشاره به اهمیت خروجی هم اندیشی و ذکر مباحث نشست ها گفت: ضمانت اجرای مصوبات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان باید تعیین شود 

مهمترین چالش استان بحران آب است

یکی دیگر از منتخبان آبادان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهمترین چالش موجود استان را مسأله بحران آب دانست و اظهار کرد: با این وجود استان خوزستان با ثروت بسیار در نمودار اقتصادی در مرتبه پایینی برخوردار است.

سید مجتبی محفوظی با جریان شناسی و آسیب شناسی نیروهای سیاسی کشور در چهار دهه گذشته یادآور شد: در ابتدای انقلاب ۲ جناح تشکیل شد که تاکنون نقش برجسته‌ای در حضور و عملکرد از خود به جا نگذاشته‌اند.

وی در ادامه گفت: عنوان برگزیده شده برای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان نام خوبی است که نمایندگان باید توجه بیشتری به این شورا در اساسنامه عملکرد خود داشته باشند باشد که با انسجام و وحدت شورای ائتلاف و نمایندگان تیم قوی تری را در برآورد آسیب‌ها ورفع نیازهای مردم داشته باشیم.

وی همچنین نقش پذیری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را در تحولات سیاسی قبل از انتخابات کمرنگ دانست و خواستار همکاری بیش از پیش با نمایندگان پیش رو شد.

تقسیم و پیگیری مطالبات مردم را به صورت کشوری،استانی، شهرستانی.

منتخب مردم رامهرمز و رامشیر نیز در این جلسه عنوان کرد: در استراتژی برنامه‌های آینده نمایندگان مردم باید مطالبات را به ۳ دسته کشوری، استانی و شهرستانی تقسیم کنندو به شکل کاربردی عمل کنند.

ابراهیم متینیان همچنین خواستار حضور نمایندگان مجلس استان خوزستان در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

 

سید لفته احمدنژاد منتخب مردم خرمشهر نیز در سخنانی بر وحدت فکر و عمل بین نمایندگان تأکید کرد.

حبیب آقاجری منتخب مردم ماهشهر در مجلس یازدهم نیز تأکید کرد: معیار موفقیت دیگر استان ها در انسجام و وحدت بین نمایندگان آن است بنابراین یکدلی و یکصدایی نمایندگان خوزستان به دوراز خط کشی بین یکدیگر جهت پیشبرد اهداف متعالی و توسعه سازی استان لازم است.

رویکرد ارتباطی مردم در کارزار سیاسی خوش استقبال و بد بدرقه است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: همگرایی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی جهت کمک و مساعدت به یکدیگر در بالابردن سطح اندیشه ومطالبه گری در سهم خواهی و رتبه گزینی در کشور لازم است.

جلیل علینژاد در سخنان پایانی خود ذکر این موضوع را خاطرنشان ساخت: مردم در کارزار سیاسی عمدتا خوش استقبال از نمایندگان هستند و در بدرقه آنان از انگیزه کمتری برخوردارند.

وی با اشاره به نگاه نوین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در مساعدت با سیاست گذاری‌های نمایندگان و آسیب شناسی کاستی‌ها گفت: منتخبان مردم به زودی برای حضور در خانه ملت به مجلس می‌روند و به عنوان نماینده مردم شناخته می‌شوند به همین دلیل نخستین مطالبه ما از آنها برنامه ریزی برای تحقق جهش تولید است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول