اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کلزاکاران مناطق معتدل و سرد کرمانشاه سم‌پاشی کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مزارع کلزا مناطق معتدل و سرد استان با آفت «سنک» کلزا مواجهه شده است.

کلزاکاران مناطق معتدل و سرد کرمانشاه سم‌پاشی کنند

افشین صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: کشاورزان استان با توجه به شرایط اقلیمی استان الان در حال فعالیت‌های مختلفی هستند.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیر کشاورزان آماده برداشت محصول زراعی کلزا هستند و تا چند روز آینده چغندر پاییزه نیز در این مناطق برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان دقت کنند که در هنگام برداشت کلزا دستگاه‌های برداشت تنظیم باشد، هرگونه مشکل در زمینه تنظیم کمباین را به همکاران اطلاع دهند تا اگر دستگاه قابل تنظیم باشد تنظیم شود و اگر نبود از رده خارج و اجازه برداشت ندهند.

وی ادامه داد: کشاورزان مناطق معتدل و سرد هم در حال عملیات داشت محصولات هستند، البته مزارع کلزا این مناطق هم‌اکنون با آفت «سنک» کلزا مواجهه است.

صفوی خاطرنشان کرد: این آفت الان در مناطق معتدی و سرد مثل شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر، کنگاور، صحنه، هرسین، اسلام‌آباد غرب مراحل اولیه را طی می‌کنند، ضروری دارد کشاورزان با سمی به نام دورسبان به میزان یک‌ونیم در هکتار در اسرع وقت مزارع خود را سم‌پاشی کنند.

وی در ارتباط با مزارع گندم این مناطق نیز اضافه کرد: بیماری زنگ گندم هم با توجه به خنکی و رطوبت هوا در مناطق معتدل و سرد در مراحل اولیه است که ضروری است کشاورزان با استفاده از سموم مناسب قارچ‌کش مزارع  خود را هر چه سریع‌تر سم‌پاشی کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول