اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح خدمات حمایتی و درمانی برای 91 دانش‌آموز کردستانی

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح خدمات حمایتی، درمانی وتوانبخشی برای 91 نفر دانش آموز با نیازهای ویژه استان خبرداد.

اجرای طرح خدمات حمایتی و درمانی برای 91 دانش‌آموز کردستانی

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح خدمات درمانی و توانبخشی با تایید 128 پرونده حمایتی برای 91 دانش‌آموز با نیازهای ویژه با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر69 میلیون تومان اجرا شد.

وی با بیان اینکه خدمات حمایتی در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای به دانش‌آموزان مدارس استثنایی ارائه می‌شود، افزود: دانش‌آموزان تلفیقی نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون، خدمات پاراکلینیک، هزینه‌های جراحی، داروهای مستمر، بستری، خدمات بیمارستانی، کفش و کفی طبی، واکر، ویلچر و دندانپزشکی برای دانش‌آموزان واجد شرایط است که خانواده‌های آنان بضاعت مالی کافی در تأ مین هزینه‌های درمان و دارویی را ندارند.

 

رنجبر با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای بهره‌مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان از این طریق می‌توانند بر محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی‌هایشان است، دست پیدا کنند.

وی گفت: خدمات توانبخشی از قبیل گفتار درمانی، کار درمانی و خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان با استفاده از ابزارهای خاص، روش‌های آموزش و تجهیزات ویژه در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه ارائه می‌شود و این خدمات زمینه پرورش قوای فکری و جسمی در دانش‌آموزان با نیاز ویژه فراهم می‌کند.

 

وی اضافه کرد: این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت‌های برابر و رعایت عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود و دانش‌آموزانی که بیمارهای مادام‌العمر دارند و باید داروهای خاص مصرف کنند تا اتمام دوران تحصیل داروهای مورد نیاز را بصورت رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول