اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

معیار جذب نیرو در بیمارستان تالش چیست؟!

جذب تعدادی نیروی خدماتی و چند ده پرستار در بیمارستان جدید تالش در سکوت کرونایی و بدون اطلاع‌رسانی موجب اعتراض شدید داوطلبان جذب در این بیمارستان شده است، مردم تالش می‌خواهند بدانند ملاک و معیار این استخدام‌ها چه بوده است.

معیار جذب نیرو در بیمارستان تالش چیست؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، به‌کارگیری غیرمتعارف نیروهای بیمارستان جدید تالش و عدم اطلاع‌رسانی در این زمینه واکنش‌های مختلفی از سوی پرستاران و کادر درمانی این شهرستان داشت.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش نیز مدعی شد که با توجه به‌فوریت و لزوم راه‌اندازی بیمارستان جدید تالش در شرایط بحران کرونا که نیاز اساسی شهرستان برای درمان و کنترل این بیماری مهلک بود، تعدادی از نیروهای موردنیاز برای راه‌اندازی فوری بیمارستان ازجمله پرستار و نیروی خدماتی جذب شدند.

همچنین روابط عمومی این اداره در توضیحات خود آورده که "با توجه به اینکه در مقطع یاد شده بیم و هراس در بین مردم از شیوع و ابتلا به بیماری کرونا زیاد بود بنا بر اظهارات مدیران بیمارستان نیروهای واجد شرایط یا مراجعه نمی‌کردند و یا پس از مراجعه و مشاهده وضعیت و شرایط کار با بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا از درخواست خود انصراف می‌دادند که بر همین اساس نفراتی که تا چند روز اول مراجعه و با توجه به شرایط یاد شده جهت همکاری اعلام آمادگی نمودند از طریق شرکت کارآفرینان آوای سلامت در بیمارستان مشغول بکار شدند."

این نهاد از مکاتبه با بیمارستان برای پاسخگویی به مردم سخن گفت و هرگونه جذب و به‌کارگیری نیروهای جدید در بیمارستان در آینده را با اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و طبق ضوابط و قوانین استخدام کشوری انجام خواهد شد.

 

تناقض در اظهارات شبکه بهداشت و درمان تالش

مسؤولین حوزه بهداشت و درمان تالش در حالی از عدم استقبال و حضور داوطلبان جهت جذب و همکاری در بیمارستان جدید این شهرستان سخن میگویند که نوشته‌هایی با مضمون «برابر بخشنامه‌های صادره از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به شماره...مبنی بر ممنوعیت جذب و به‌کارگیری نیرو از پذیرش هرگونه تقاضای کار در واحدهای شبکه بهداشت و درمان (بیمارستان شهید نورانی، بیمارستان جدیدالتأسیس و مراکز بهداشتی) معذوریم» بر درودیوار این شبکه خودنمایی می‌کند.

همگان به یاد داریم در شرایطی که صدها نیروی داوطلب مردمی و بسیجی در اوضاع بحرانی کرونا جهت کمک به حوزه بهداشت و درمان شهرستان در حال تلاش صادقانه بودند، اما گویا مدیران این حوزه با بی‌توجهی به آنان و در سکوت کرونایی و بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و سطح شهر در حال جذب ۲۷ نیروی خدماتی و ۹۶ پرستار مد نظرشان در بیمارستان جدید تالش بودند.

مسؤولین نظارتی و سیاسی شهرستان به هزاران داوطلب محتاج به کار و صدها جوانی که در ایام کرونا بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک کادر درمانی آمدند، پاسخ دهند که افراد جذب‌شده در اوج بحران کرونا و در زمانی که گروهای خیرین و نیروهای بسیجی به‌صورت گمنام در حال خدمات‌رسانی بودند، کجا بودند؟

ملاک جذب نیروهای جدید چیست

اگر ملاک جذب در بیمارستان آن چیزی است که مدیران حوزه بهداشت و درمان مدعی می‌باشند، آیا حق با این افراد نبود؟

مدیران حوزه بهداشت و درمان پاسخ دهند که کی و کجا و چگونه از داوطلبان جهت همکاری در بیمارستان دعوت به عمل آمد که هیچ‌کس در شهرستان از این موضوع اطلاعی ندارد؟

آیا جذب نیرو با بهانه‌های واهی و سوءاستفاده از بحران به وجود آمده، معنایی جز به بازی گرفتن و توهین به افکار عمومی دارد؟ بی‌عدالتی و اعمال‌نفوذ در جذب نیروهای بیمارستان جدید و عدم صداقت مدیران حوزه بهداشت و درمان به‌هیچ‌وجه برای مردم تالش پذیرفتنی نیست.

مدیران بیمارستان از شرایط سخت و ترس و وحشت ناشی از کرونا سخن میگویند درحالی‌که تاریخ بهره‌برداری از بیمارستان در اواخر فروردین‌ماه است و مردم تالش در این برهه زمانی چنین ترس و وحشتی در شهرستان را به یاد نمی‌آورند.

مسؤولین شهرستانی در صورت صحت ادعاهایشان اسامی کسانی که پس از مراجعه به بیمارستان و مشاهده شرایط حاضر به همکاری با آن مجموعه نشدند را منتشر و به اطلاع مردم برسانند.

جذب نیرو در هر مجموعه‌ای شرایط و ضوابطی دارد که انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی گیلان ملاک‌های جذب این افراد را به اطلاع مردم تالش و هزاران جوان جویای کار در این شهرستان برسانند.

گزارش از عزیز عاقبتی

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول