اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان مجلس می‌توانند از دست‌کاری مصوبات شکایت کنند

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: چنانچه نماینده‌ای مواردی دال بر دستکاری در مصوبات مجلس دارد می‌تواند شکایت خود را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارائه کند.

نمایندگان مجلس می‌توانند از دست‌کاری مصوبات شکایت کنند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: متاسفانه قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ناقص است.

وی افزود: قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به شدت هیأت نظارت را محدود کرده و به نظر من یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم باید این باشد که قانون مربوط به رفتار نمایندگان تغییر کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در قانون فعلی عنوان می‌کند که اگر شکایتی به هیأت نظارت شود باید بررسی شود اما هدف از تشکیل هیأت، این بود که اجازه ندهد مشکلی ایجاد شود و یا اگر مشکلی سر زد، فورا آن را حل کند.

سلیمی ادامه داد: در حال حاضر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس حالت «رفع» دارد نه «دفع» یعنی اگر مشکلی ایجاد و ارجاع شد مسئله را رفع و رجوع می‌کند در حالی که باید حالت دفع داشته باشد یعنی اجازه ایجاد مشکل را ندهد.

*گاهی با یک «ویرگول» یا جابجایی کلمه، روح مصوبه را تغییر می‌دهند

وی در همین رابطه بیان کرد: در پاره‌ای از موارد قانون در صحن به یک نحو مصوب شده اما در مسیر با یک ویرگول یا کم و زیاد شدن یک کلمه، به کلی روح آن مصوبه تغییر می‌کند؛‌ یا مصوبات در بسیاری از موارد به موقع ابلاغ نشده و یا در برخی گزارشات کمیسیون گزارش را برای قرائت در صحن مجلس ارجاع داده است اما هیأت رئیسه تعلل می‌کند.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خاتمه اعلام کرد که چنانچه نماینده‌ای مواردی دال بر دستکاری در مصوبات مجلس دارد می‌تواند شکایت خود را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول