اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آزادسازی۱۴ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیرهای شهرستان تبریز

مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز گفت: طی ماه‌های اخیر ۱۴ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های این شهرستان با هماهنگی و همکاری مقام قضایی، شهرداری تبریز، اداره راه و شهرسازی و مقامات محلی آزاد‌سازی شده است.

آزادسازی۱۴ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیرهای شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، عیسی یاری اظهار داشت: با توجه  به در اولویت قرار گرفتن لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های حادثه‌ساز با استفاده از امکانات و ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌های منطقه ۵، ۷،۹ و ۲ تبریز و اداره راه و شهرسازی و شهرداری باسمنج حدود ۱۰ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه مهرانه رود و مسیل‌های چاوان اسفهلان، کرجان، جانگور، مسیل عمارت در باسمنج،  مسیل  بالادره سی و کوی دادگستری  با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ آزادسازی شده است.

به گفته وی، بیش از ۱۲ محدوده سیل‌خیز توسط امور منابع آب این شهرستان شناسایی شده و به محض تأمین ماشین‌آلات موردنیاز و انجام هماهنگی‌های لازم آزادسازی آنها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

یاری در ادامه افزود: طبق  تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب ایجاد هرگونه اعیانی و دخل و تصرف در مسیر و حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بدون هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای ممنوع است.

 وی افزود: در همین راستا طی روزهای گذشته پس از طی  فرآیندهای قانونی و صدور اخطاریه‌های لازم به متصرفین حریم و بستر مسیل آرپادرسی ۴ کیلومتر از حریم بستر این مسیل  آزادسازی شد و طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر امور منابع آب شهرستان  تبریز در پایان با توجه به اهمیت بسیار حیاتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ضرورت همکاری، هماهنگی و مشارکت عمومی شهروندان با شرکت‌های آب منطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرگونه دخل و تصرف  حفاری و احداث اعیانی،  آلوده کردن،  برداشت غیرقانونی شن و ماسه و مصالح و ریختن نخاله و آشغال در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممنوع است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول