اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

وارسته: «بچه مهندس» بازیگران جدید معرفی کرد/ استقبال از حضور بازیگر بیرجندی

نویسنده فصل سوم مجموعه «بچه مهندس» گفت: خوشبختانه این سریال با ریسک تهیه کننده و کارگردان توانسته بازیگران خوبی را معرفی کند.

وارسته: «بچه مهندس» بازیگران جدید معرفی کرد/ استقبال از حضور بازیگر بیرجندی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند» امروز شنبه 13 اردیبهشت با حضور تعدادی از عوامل سریال «بچه مهندس » حسن وارسته سرپرست گروه  نویسندگان، محمود خسرومنش بازیگر نقش قاسم و عباسعلی نورایی بازیگر نقش دایی نادر روی آنتن رفت.

**نورایی: خوشحالم که با لباس عشایر بیرجندی در سریال بودم

بنا بر این گزارش، عباسعلی نورایی در ابتدای این نشست با اشاره به هنر تئاتر در بیرجند گفت: حدود 40 سال است که فعالیت نمایشی دارم و بسیاری از کارهای هنری خود را در سیستان و بلوچستان انجام دادم. اکنون نزدیک 26 سال است که در بیرجند فعالیت می‌کنم. اصالتاً اهل بیرجند هستم و پدرم در این شهر معلم بود. این افتخار را دارم که در خدمت هنرمندان استان خراسان جنوبی هستم. با هرکدام از این هنرمندان که تماس می‌گرفتم یا خودشان به من زنگ می‌زدند از سریال بچه مهندس تعریف می‌کردند و از آن راضی بودند.

بازیگر نقش دایی نادر افزود: دوست دارم درباره لباس بیرجندی صحبت کنم. این لباس که در فیلم می‌بینید لباس عشایر بیرجندی است که در این استان دامداری و کشاورزی می‌کنند. خود من بارها با عشایر در سیاه‌چادرها زندگی کردم و واقعاً از ساده‌دلی آنان لذت بردم. بسیار مهمان‌نواز و سخت‌کوش هستند. از آن زمان که به من پیشنهاد شد که در این سریال بازی کنم و فهمیدم که قرار است با لباس محلی وارد فیلم شوم بسیار خوشحال شدم و استقبال کردم.

وی تصریح کرد: باید تشکر کنم از کارگردان «بچه مهندس» که از  مدت‌زمان کوتاه همکاری  با ایشان بسیار درس گرفتم.

** «جواد» نمونه یک جوان ایرانی موفق است

در ادامه حسن وارسته سرپرست نویسندگان سریال «بچه مهندس» نیز گفت: فصل اول سریال «بچه مهندس» با قلم آقای سجاد ابوالحسنی  نویسنده بسیار خوب و نجیب آغاز شد؛ از همان ابتدا طراحی‌شده بود که  ما باشخصیت جواد جوان بی‌پناهی را ببینیم که همه سختی‌ها و آلام را دیده است و حالا می‌خواهد دست روی زانوی خود بگذارد و به موفقیت برسد.  نمونه خوب یک جوان ایرانی موفق. این سریال از جمله سریال‌هایی بود از قبل طراحی‌شده بود برخلاف بعضی دیگر از سریال‌های ادامه‌دار که به دلیل اقبال و سفارش ادامه پیدا می‌کند. طرح سریال از زمان تحویل جواد به پرورشگاه تا مهندس شدن او از ابتدا نوشته‌شده بود.

وی افزود: سعی کردم به فضایی که سجاد ابوالحسنی خلق کرده بود و بسیار هم خوب بود، وفادار باشم. همچنین سعی کردم نسبت به لحنی که ایجادشده بود وفادار بمانم، البته خود من تجربیاتی در سریال‌های موفق قبلی داشتم و سعی کردم آن تجربیات را هم وارد سریال کنم. ریتم و نمودار شخصیت‌پردازی را در قصه بیاورم. البته من همیشه به‌صورت گروهی کار می‌کنم و از دوستانی هم دعوت کردم. خوشبختانه  این روزها شاهد بازخوردهای خوبی از سوی مخاطبان هستیم و به نظر می‌رسد که نتایج آن سختی‌ها را دیده‌ایم.

وارسته درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: آقای غفاری از همان ابتدا عقیده‌ای را داشتند که در فصل اخیر هم دنبال کردند، ما دو طیف بازیگر داشتیم، بازیگرانی که سابقه بسیار خوبی داشتند مانند خانم تیرانداز و بازیگرانی که کشف شدند. حسن این سریال این بود که بازیگر معرفی کرد که البته نتیجه نگاه آقای سعدی و غفاری بود. یکی از نتایج بچه مهندس این است که نسل جدیدی از بازیگران از طریق استعدادیابی معرفی شدند.

**معرفی بازیگران جدید در «بچه مهندس»

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که این شیوه انتخاب بازیگر ریسک دارد یا خیر، گفت: وقتی فراخوان می‌دهیم فقط کسانی که علاقه‌مند هستند را نمی‌‌آوریم بلکه کسانی را می‌آوریم که دانش بازیگری هم دارند و رزومه درخشانی در تئاتر دارند. به نظرم همان‌طور که پزشکی امری تخصصی است و نمی‌توانید یک علاقه‌مند به پزشکی را وارد مطب کنید بازیگری نیز امری تخصصی است و با همین دیدگاه بچه‌ها را جمع کردیم.

وارسته در مورد نقدهایی که به سریال و زبان بیرجندی آن واردشده است، گفت: البته این نقدها بسیار انگشت‌شمار بوده است و سریال باقدرت مسیر خود را ادامه می‌دهد. البته برای جواب به این نقدها باید به بیتی از مولانا اشاره‌کنم که می‌گوید شما بنشنید و قصه را گوش کنید سپس به سراغ باقی ماجرا بپردازید. قصه‌ای در این فیلم داریم که هنوز جاری نشده است، چگونه می‌توان در مورد آن‌وقتی جاری نشده است صحبت کرد؟ این‌که یک نفر بیاید در همان قسمت اول نقد کند بی‌سوادی محض است. شخصیت‌های مختلفی در سریال وجود دارد که هرکدام ویژگی‌هایی دارند، یکی خسیس است، یکی حسود است و ... باید این نقصان‌ها به وجود بیاید که مخاطب باشخصیت همزادپنداری کند و شخصیت‌پردازی صورت بگیرد. به نظرم نمی‌توان به این نقدها اهمیت داد و هرچه قدر که جلوتر برویم بهتر می‌شود. من پیام‌هایی از بعضی دوستان بیرجندی دارم که تحریک‌شده بودند اما همان‌ها اکنون می‌گویند ما را ببخشید که زود قضاوت کردیم.

**تصویربرداری روزهای آخر با فاصله گذاری اجتماعی انجام شد

سرپرست  گروه نویسندگان «بچه مهندس» با اشاره به طولانی‌تر شدن مدت‌زمان تصویربرداری این سریال گفت: طبق برآورد کاری قرار بود 6 ماهه فیلم‌برداری کار را تمام کنیم، اما بیشتر از 8 ماه فیلم‌برداری ما طول کشید و ما تا 28 اسفند در زمان کرونا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مشغول به کار بودیم و جا دارد از این گروه شریف و بی حاشیه قدردانی کنم که به معنی واقعی ایثار کردند و از جان‌ودل مایه گذاشتند.

محمود خسرومنش با اشاره به انتخاب خود برای این نقش گفت: من تئاتر کار می‌کردم و از طریق فراخوانی از طریق دستیار کارگردان آقای کریمی که در صفحات مجازی گذاشته‌شده بود برای تست رفتم و از بین افراد زیادی که برای تست آمده بودند انتخاب شدم.

بازیگر نقش «قاسم» افزود: به نظرم نقش بسیار خوبی در این سریال داشتم. بعد از گذشت چند سال از این‌که بیرجند یک استان جداگانه شده بود، برای اولین بار بود که لهجه بیرجندی در صداوسیما پخش شد و به نظرم این مسئله اتفاق بسیار جالبی بود و بسیار لذت بردم.

خسرومنش در پایان گفت: بگذارید سریال تا قسمت آخر پخش شود و سپس نظر بدهید. اتفاقات خوبی در سریال رخ می‌دهد که باید آن را ببینید.

«در انتهای الوند» به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر و سردبیری سید مسعود مرعشی کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:40 تا 9:20 صبح به‌صورت زنده پخش می‌شود.

این برنامه از بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و … تشکیل‌شده است و از مجریان آن می‌توان به نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول