اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

قرارگاه مواسات پس از کرونا هم به کار خود ادامه خواهد داد/ مساجد محور انفاق قرارگیرند

قرارگاه مواسات پس از پایان بحران کرونا هم به کار خودش ادامه خواهد داد و مساجد هم باید محور فعالیت‌های انفاقی قرار گیرد، چرا که این مطالبهٔ رهبر انقلاب از ملت و دولت است.

قرارگاه مواسات پس از کرونا هم به کار خود ادامه خواهد داد/ مساجد محور انفاق قرارگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: در احادیث آمده که ماه رمضان بهار قرآن است و امیرالمؤمنین(ع) هم فرموده قرآن بهار دل‌ها است و این یعنی که هر آیه قرآن مانند نهالی هست که باغ و سرزمین دل ما را آباد می‌کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه باید در این ماه بیشتر به قرآن نزدیک شویم افزود: مطمئنا انس با قرآن در ماه مبارک آسان‌تر برقرار می‌شود و ما باید تلاش کنیم که از این فرصت استفاده کرده و بیشترین بهره را ببریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترین زمان برای فعالیت شورای فرهنگ عمومی است و برای همین باید تلاش کنیم اهداف شورای فرهنگ عمومی با محور مساجد، نمازهای جمعه و جماعت به پیش برود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مشارکت حماسی مردم در موضوع کمک مومنانه و مواسات را نشان دهنده فرهنگ غنی دینی در جامعه دانست و عنوان کرد: حماسۀ حضور و مشارکت عموم جامعه در مواسات و کمک مومنانه و توجه مردم به اموری مانند انفاق، زکات و صدقان نشان می‌دهد که فرهنگ عمومی جامعه مترقی است و باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: آنگونه که باید به آیات متعدد قرآن در ارتباط با انفاق، صدقه و زکات پرداخته نشده و این درحالی است که قرآن به آن تأکید ویژه دارد، لذا شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در این زمینه فرهنگ‌ساز باشد و با سیاست‌گذاری در زمینهٔ ترویج فرهنگ انفاق منشأ برکات و تحولات گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: قرارگاه مواسات پس از پایان بحران کرونا هم به کار خودش ادامه خواهد داد و مساجد هم محور فعالیت‌های انفاقی قرار خواهد گرفت چرا که این مطالبهٔ رهبر انقلاب از ملت و دولت است.

آیت‌الله عابدینی در پایان این جلسه از پزشکان و کادر درمان، نیروهای جهادی و هیئت‌های مذهبی برای خدماتی که در این مدت ارائه کرده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول