اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تغییر زمان آزمون های سراسری؛ همکاری مسوولان برای حفظ سلامتی و ارتقای دانش آیندگان کشور

پایان نیافتن شیوع ویروس کرونا سبب اضطراب داوطلبان آزمون های سراسری سال 99 شده اما مسوولان نیز از این دغدغه دور نیستند و زمان آزمون ها را تغییر دادند.

تغییر زمان آزمون های سراسری؛ همکاری مسوولان برای حفظ سلامتی و ارتقای دانش آیندگان کشور

گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ کنکور سراسری به عنوان ماراتن ورود به آموزش عالی کشور که هر ساله به طور معمول در تیرماه برگزار می شود، امسال با اما و اگرهای زمانی رو به روست چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا داوطلبان کنکور نگران چگونگی برگزاری کنکور هستند و مسوولان که حفاظت از سلامتی جوانان کشور را در اولویت می دانند، به اعلام بهترین زمان برای برگزاری این آزمون می اندیشند.

خانواده های داوطلبان کنکور نیز که آینده نورچشم هایشان برایشان اهمیت دارد، قطعا سلامتی فرزندانشان را به هر مساله دیگری ترجیح می دهند.

اصلا گویا استرس و اضطراب با داوطلبان کنکور پیوند خورده، جوانانی که هر ساله در این مقطع زمانی برای تست زنی و عقب ماندن از دروس در اضطراب بودند و به راه یافتن به دانشگاه فکر می کردند حالا استرس دیگری دارند که حتی تحصیل در مقطع آموزش عالی و رتبه کنکور را هم تحت الشعاع قرار داده؛ آن ها به سلامتی خود می اندیشند و میخواهند بدانند با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا زمان برگزاری کنکو به تعویق می افتد یا خیر؟ و آیا مسوولان تمهیداتی برای برگزاری چنین آزمون بزرگی در زمان شیوع ویروس همه گیر جهانی اندیشیده اند؟

 

داوطلبان کنکور سراسری و خانواده های آن ها در ارتباط با سامانه فارس من مطالبه خود مبنی بر تعیین تکلیف سریع تر زمان برگزاری کنکور سراسری را اعلام کردند.

این داوطلبان بیان کردند: پروسه آمادگی برای آزمون سراسری، پروسه ای طولانی است و نیاز به برنامه بلند مدت دارد و داوطلبان باید ضمن در نظر گرفتن زمان آزمون ، برنامه ریزی چند ماهه برای خودشان انجام دهند.
حال ما داوطلبان ازمون کنکور سراسری، برخلاف اطلاع رسانی به موقعی که درباره تعویق آزمون ارشد و دکتری و آزمون های وزارت بهداشت به داوطلبان این آزمون ها شده، درباره موضوعاتی همچون زمان دقیق کنکور سراسری و زمان برگزاری امتحانات نهایی کاملا در بی خبری محض هستیم.
از طرفی در این مدت نیز اظهارات ضد و نقیضی درباره تعویق کنکور سراسری سال ۹۹ شده است و این موجب سردرگمی بیشتر داوطلبان شده است، به همین دلیل درخواست تعیین تکلیف سریع تر برگزاری کنکور سراسری را داریم.

با پدر یکی از داوطلبان گفت وگو کردیم، وی که معتقد است آینده فرزندش برایش بسیار اهمیت دارد می گوید: آینده میتواند هم تامین شغل و رفاه زندگی باشد و هم تامین سلامت و حفظ جان؛که البته حفظ جان از تامین شغل هم مهم تر است چرا که بدون سلامتی نمیتوان به رفاه زندگی و شغل خوب هم اندیشید.

وی می گوید: ما از مسوولان می خواهیم که تمهیدات لازم را برای برگزاری کنکور سراسری داشته باشند.

یکی از داوطلبان کنکور سراسری نیز می گوید: استرس کنکور و تست زنی به یک طرف و استرس سلامتی یک طرف دیگر؛ واقعا امسال کنکور شرایط خاص و ویژه ای دارد که از مسوولان می خواهیم این شرایط را درک کنند.

داوطلبان آزمون های سراسری دیگر مانند آزمون کارشناسی ارشد هم همین نظرات را اعلام کرده و خواستار تغییر زمان آزمون شدند.

*دغدغه مسوولان و تغییر زمان آزمون ها

البته مسوولان هم از این دغدغه غافل نبودند و تمهیداتی اندیشیدند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش گفته است:بسته‌های بهداشتی برای داوطلبان آماده کرده‌ایم و  ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی را در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد و برای اجرا، ورود و حفاظت آزمون نیز پروتکل‌هایی آماده شده است و طی مکاتباتی از دانشگاه‌ها خواسته شده تا امکانات خود را برای برگزاری این آزمون به این سازمان اعلام کنند.

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز گفته است: بسیاری در مورد برگزاری کنکور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سوال داشتند اما  با همکاران مان برآورد می کنیم که در درست ترین زمان که کمترین آسیب را به فرزندان ایران وارد کند، برگزار کنیم.گرچه ممکن است تاخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود اما تاخیر اگر به قیمت تامین سلامتی آیندگان کشور باشد را با جان و دل می پذیریم.

تمهیدات مسوولان به همینجا ختم نشده و فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش  آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفته است :  زمان برگزاری آزمون های دکتری تخصصی، کارشناسی‌ارشد  و کنکور سراسری ۹۹ را تغییر داده  و زمان برگزاری پیشنهادی جدید را به ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایم  که امروز در صورت تصویب  اعلام عمومی خواهد شد.

به گزارش فارس،پیگیری های سامانه فارس من نتیجه داد و زمان برگزاری ازمون ها تغییر کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول