اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش درراه تحقق سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش تحقق سند تحول بنیادین است، گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش بزرگ درراه تحقق سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش است.

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش درراه تحقق سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، عباسعلی دانا فر در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت 4 باب آموزشگاه جدید توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شهرستان اردکان ضمن تبریک هفته معلم، سالروز شهادت استاد مطهری را گرامی داشت و از زحمات و تلاش‌های معلمان تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر تحصیل دانش آموزان گفت: علیرغم تعطیلی مدارس، معلمان و دبیران ما نگذاشتند که آموزش به دانش آموزان تعطیل شود که جا دارد از همت آن‌ها نیز سپاسگزاری کنم.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش تحقق سند تحول بنیادین است که درراه اجرایی شدن این سند تحول بنیادین با دو چالش بزرگ در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی مواجه هستیم.

دانا فر بابیان اینکه ما در اول مهرماه سال جاری و آغاز سال تحصیلی جدید با کمبود 4 هزار معلم روبرو هستیم، گفت: تنها راه جبران آن ورود دانشجو به دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی است و ما وقتی نمی‌توانیم به این سرعت خروجی و ورودی را باهم کنترل کنیم مجبور هستیم از نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمت و سرباز معلم استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان یزد افزود: به‌صورت میانگین بین 30 تا 35 درصد از فضای آموزشی استان مستهلک است و به مقاوم‌سازی و حتی تخریب و بازسازی نیاز دارد و این در حالی است که میانگین تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی شهرستان اردکان از میانگین استان نیز بالاتر است و 60 درصد از این فضاها با این چالش مواجه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان بابیان اینکه یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش رویکرد مهارت محوری است، گفت: ما تا یک سال آینده باید 50 درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه را به سمت رشته‌های فنی و هنرستانی هدایت کنیم که در حال حاضر این عدد 38.5 است.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول