اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته شدن 290 خبرنگار و تخریب 23 مرکز رسانه‌ای در جنگ یمن

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که در پنج سال گذشته از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، ۲۹۰ خبرنگار عرصه جنگ در نتیجه حملات این ائتلاف کشته شده‌اند.

کشته شدن 290 خبرنگار و تخریب 23 مرکز رسانه‌ای در جنگ یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش انصارالله یمن به نقل از اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور اعلام کرد که طی پنج سال گذشته بیش از ۲۹۰ نفر از خبرنگاران و تیم رسانه جنگی کشته شده‌اند.

بنابر این گزارش، تعداد کشته‌های رسانه ملی وابسته به دولت نجات ملی در صنعاء نیز ۴۵ نفر و تعداد زخمی‌های آن بیش از ۲۵ نفر بوده است.

طبق گزارش وبگاه «المسیرة»، اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی در پنج سال گذشته ۲۳ مرکز رسانه‌ای را تخریب کرده و در ۳۰ نوبت ایستگاه‌های پخش و ارسال را هدف قرار داده است.

همچنین شش مورد جعل شبکه‌ها و کانال‌های الکترونیکی، هشت مورد توقف پخش کانال‌های ماهواره‌ای و ۱۴۳ مورد ممانعت از ورود خبرنگاران خارجی به یمن به ثبت رسیده است.

در پنج سال گذشته همچنین ده‌ها حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب مسدود شده است.

عربستان سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ ائتلاف عربی علیه یمن را به بهانه حمایت از دولت مستعفی این کشور به ریاست «عبدربه منصور هادی» آغاز کرده و تا کنون حملات زیادی را علیه یمن انجام داده که در نتیجه آن شمار زیادی از مردم این کشور کشته، زخمی یا آواره شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول