اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

از ثبت اختراع تا انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های مختلف دنیا در دانشگاه تربیت مدرس

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: در سال 98 این دانشگاه‌ دستاوردهای خوبی در زمینه مقالات، اختراعات، پژوهش‌ها و طرح‌های کاربردی داشت، همچنین موفق به ثبت اختراع و انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های مختلف دنیا شدیم.

از ثبت اختراع تا انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های مختلف دنیا در دانشگاه تربیت مدرس

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری درباره اهم فعالیت‌های معاونت پژوهشی این دانشگاه در سال ۹۸، گفت: سالی که گذشت خروجی‌های بسیار خوبی داشتیم. 

وی گفت: دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۸، ۱۰۴۰ مقاله علمی پژوهشی، ۲۰ مقاله علمی ترویجی، ۲۶۳۱ مقاله در ISI، تعداد ۵۵۳ مقاله با کیفیت بالا، ۱۱۴ مقاله پراستناد، ۷۲۵ مقاله با همکاری‌های بین‌المللی داشته است. 

* حضور اعضای هیات‌علمی در فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس به چاپ ۲ مقاله در مجله نیچر و ۲ مقاله در مجله ساینس اشاره کرد و افزود: ۸۴۷ مقاله در همایش‌ها ارائه کرده‌ایم و ۷ نفر از اعضای هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور شرکت کرده‌اند. 

* ثبت اختراع و انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های مختلف دنیا

وی در ادامه گفت: ۱۲ مورد اختراع داخلی و یک اختراع بین‌المللی نیز داشتیم. 

فتح‌اللهی همچنین اضافه کرد: ۲۳۹ نفر پژوهشگر فرا دکتری داخلی و ۳۹ نفر پژوهشگر فرادکتری ایرانی غیر مقیم داریم. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: علاوه بر اینها ۸ تفاهم‌نامه بین‌المللی با دانشگاه‌های مختلف دنیا و ۱۷ طرح بین‌المللی که اعضای هیات علمی ما با مؤسسات بین‌المللی اجرا می‌کنند را نیز داریم. 

* تالیف و نگارش کتاب توسط اعضای هیات علمی 

وی به آثار تالیفی اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: تالیف ۱۴ عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی که به عنوان برگزیده یا کتاب سال جمهوری اسلامی یا سایر رویدادها واقع شده و در نگارش ۱۷ کتاب بین‌المللی توسط ناشرین بین‌المللی نیز مشارکت داشته‌اند.

فتح‌اللهی  اضافه کرد: در طرح‌های کاربردی حدود ۱۲-۱۰ میلیارد تومان درآمد وصولی داشتیم و ۱۵ میلیارد تومان هم قرارداد منعقد کردیم که برخی از آ‌نها در سال ۹۸ عملیاتی شده و برخی هم در سال ۹۹ عملیاتی خواهند شد. 

 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: با توجه به اینکه اختلالاتی توسط ویروس کرونا در کارکردهای دانشگاهی و کلاس‌ها بوجود آمده و پایان روشنی برای از بین رفتن این ویروس وجود ندارد امیدوارم بتوانیم در ایران با تلاش مدافعان سلامت، همکاری مردم و بسیج عمومی این ویروس را شکست دهیم. شاهدیم که فعالیت‌های عمومی در کشور از سر گرفته شده و امیدوارم شاهد پررنگ‌تر شدن فعالیت دانشگاه‌ها هم باشیم و با تلاش و کوشش اختلالی که در این دو ماه در پالت‌های دانشگاهی بوجود آمده است را جبران کنیم و بتوانیم با تلاش و کوشش مسیر فعالیت رو به رشد دانشگاه را حفظ و در پیشرفت کشور نقش اساسی خود را نشان دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول