اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وضعیت «نهبندان» بحرانی شد/ شناسایی ۲۰ کانون آلوده به ملخ

فرماندار نهبندان گفت: شهرستان نهبندان در موضوع ورود و هجوم ملخ‌های صحرایی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

وضعیت «نهبندان» بحرانی شد/ شناسایی  ۲۰  کانون آلوده به ملخ

مجید بیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نهبندان به ورود ملخ‌های به شهرستان نهبندان اشاره کرد و اظهار داشت: ‌هم‌اکنون ملخ‌های صحرایی در نهبندان در مرحله تخم‌ریزی هستند وهمزمان با تولید تخم‌ها، حجم وسیعی از ملخ‌ها این شهرستان را در بر خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان نهبندان در موضوع ورود و هجوم ملخ‌های صحرایی در وضعیت بحرانی قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ کانون آلوده به ملخ صحرایی در نهبندان شناسایی شده است.

فرماندار نهبندان با اعلام اینکه حجم سطح آلوده در روز‌های آینده و بعد از پایان مرحله اول تخم‌ریزی ملخ‌ها بیشتر می‌شود، بیان داشت: تاکنون ۳۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان به ملخ‌های صحرایی آلوده شده است.

بیکی عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر مراتع سبز، رطوبت کافی در حاشیه رودخانه‌های قدیمی، مسیل‌ها و دشت‌های دارای خاک نرم، وجود دارد که محیط مناسبی برای تخم ریزی آفت است و امسال نیز حجم هجوم ملخ‌ها با توجه به رطوبت زمین بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه کار مبارزه با ملخ صحرایی به‌وسیله سه دستگاه «یو ال وی» و یک دستگاه تراکتور در نهبندان در حال انجام است، تصریح کرد: هر ملخ ۲۰۰ تخم می‌گذارد در صورتی که اکنون با این آفت مبارزه نشود یک ماه بعد پوره‌های ملخ نمایان شده و قدرت تخریب آن‌ها بسیار بالا خواهد بود.

انتهای پیام.3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول