اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رباتی که به بیماران کرونایی خوشامد می‌گوید

دولت ژاپن به تازگی تصمیم گرفته، بیماران مبتلا به ویروس کرونا را که علائم خفیفی دارند در هتل‌ها نگهداری کند و رباتی‌هایی تهیه کرده که به این بیماران خوشامد می‌گوید.

رباتی که به بیماران کرونایی خوشامد می‌گوید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، دولت ژاپن به تازگی تصمیم گرفته، بیماران مبتلا به ویروس کرونا را که علائم خفیفی دارند در هتل‌ها نگهداری کند و رباتی‌هایی تهیه کرده که به این بیماران خوشامد می‌گوید. 

بیماران مبتلا به ویروس کرونا که با علائم خفیف در هتل‌های توکیو پذیرش می‌شوند، از سلام یک ربات در لابی هتل‌ها متعجب می‌شوند.

در حال حاضر ژاپن از هتل‌ها برای مراقبت از بیمارانی که آزمایش کرونا آنها مثبت شده اما علائم آنها بسیار خفیف است استفاده می‌کند و با ربات‌هایی که به این بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند، به سبک شدن بار پرستاران کمک می‌کند.

در یکی از این هتل‌ها، یک ربات به نام «فلفل» در لابی قرار دارد که ماسک محافظ صورت زده  و پس از استقبال از مراجعه‌کنندگان، از آنها تقاضای استفاده از ماسک صورت می‌کند.

ربات‌های دیگری در بحبوحه کرونا در سطح شهرها مستقر شده‌اند که وظیفه تمیزکاری و ضد عفونی کردن را برعهده دارند.

به گفته وزارت بهداشت، ژاپن در تلاش برای کاهش بار سیستم پزشکی، بیش از ۱۰ هزار اتاق هتل در سراسر کشور را برای قرار دادن بیماران با علائم خفیف تر تضمین کرده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول