اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شورای دانشگاه‌ها در آباده راه‌اندازی می‌شود

فرماندار آباده با بیان اینکه به‌زودی شورای دانشگاه‌ها در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: هدف از این اقدام استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان در جهت مطالعه توانمندی‌های شهرستان آباده و رفع مشکلات پیش رو است.

شورای دانشگاه‌ها در آباده راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، زین‌العابدین نیک‌مرام در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی تجمیع‌شده از علم و کار است، اظهار داشت: یکی از علل بیکاری در جامعه، کاربردی‌نبودن بسیاری از رشته‌های تحصیلی و نیروهای انسانی است که رفع آن در گرو مدیریت بهتر دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه باید شناسایی و تقویت شود، گفت: آباده در حوزه منبت، کشاورزی، شرایط اقلیمی، صنعت و بسیاری زمینه‌های دیگر ظرفیت بالایی دارد که پژوهش در این خصوص و آسیب‌شناسی مشکلات به‌عهده دانشگاه‌ها و محققان است.

فرماندار آباده با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی آباده یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های معدن در کشور را داراست، تأکید کرد: لازم است رشته‌های مرتبط با حوزه معدن در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

نماینده عالی دولت در ادامه به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر جامعه اشاره کرد و گفت: در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آباده به‌عنوان یک شهرستان مستقل در استان فارس مدیریت می‌شود؛ به‌طوری‌که بیمار برای درمان لازم نیست به شیراز مراجعه کند و تمام فرآیند از ابتدا تا بهبودی کامل در این شهرستان انجام می‌شود.

نیک‌مرام با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در آباده اظهار داشت: تا این لحظه از 125 فرد مبتلا به کرونا، 70 نفر بهبودی کامل یافته‌اند و با احتساب آمار فوتی، قرنطینه خانگی و بستری‌ها در نقاهتگاه، حدود 10 بیمار در بیمارستان بستری هستند که حالشان مساعد است.

در پایان این جلسه از زحمات خانم رقیه ایزدی تقدیر و آقای امیرحسین خدام به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه علمی و کاربردی آباده منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول