اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مومنی: مخالف ادامه لیگ نوزدهم هستم/نامه کانون مربیان را امضا نکردم

عضو کانون مربیان فوتبال ایران گفت: می‌توانیم این 9 هفته را به لیگ بعدی متصل کنیم و پس از آن، شروع لیگ آینده را داشته باشیم.

مومنی: مخالف ادامه لیگ نوزدهم هستم/نامه کانون مربیان را امضا نکردم

محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،در خصوص اینکه آیا نامه کانون مربیان به وزیر ورزش را امضا کرده است، اظهار داشت: همه افرادی که در کانون هستند، دیدگاه خودشان را در مورد نامه بیان کردند. من این نامه را امضا نکردم، در واقع این نامه امضا کننده‌ای نداشت بلکه از همه خواسته شده تا نظرشان را در اختیار کانون قرار بدهند.

مومنی ادامه داد: نمی‌خواهم نگاه رنگی داشته باشم و دوست دارم واقعیت را بگویم. اگر مطلبی عنوان می‌شود باید به نفع فوتبال ما باشد. مهم نیست چه تیمی قهرمان می‌شود موضوع حرف من این نیست. باید ببینیم ادامه لیگ می‌تواند ما را به جایگاهی برساند؟ آیا کسی را از ما نمی‌گیرد؟ حدود 50 روز است لیگ تعطیل شده و برای اقدام به شروع مجدد، طبق قانون باید 8 هفته به تیم‌ها برای کارهای بدنی و تکنیکی وقت داده شود. حالا می‌گویم بازیکنان به طور انفرادی تمرین کرده‌اند که این هم جای بحث دارد که این تمرینات چگونه بوده؟ هر چند جای تمرینات گروهی را نمی‌گیرند. بر اساس این تمرین‌های فردی فرض می‌کنیم 50 درصد بازیکنان آمادگی فردی دارند.

عضو کانون مربیان فوتبال ایران تصریح کرد: حالا می‌گوییم برای 9 هفته 4 هفته وقت می‌دهند. فشردگی مسابقات درصد آسیب را دو برابر می‌کند چون قرار است هر 3-4 روز یک بار بازی کنند و نمی‌دانیم چه شرایط جسمانی دارند. نباید خودمان را با کشورهایی مانند ایتالیا مقایسه کنیم. این مقایسه قیاس‌ مع‌الفارق است. در آنجا بازیکنان را از روی برنامه چک می‌کنند و مثلا بررسی می‌کنند چقدر دویده یا چقدر انرژی مصرف کرده است. ما فقط ابزار زبانی وبصری داریم اما تکنولوژی نداریم. بازیکنان ما مشکلات و معضلات زیادی مانند علم تغذیه یا پزشکی دارند. شاید امکانات سخت افزاری ما کمی پیشرفت کرده باشد اما در مسائل دیگر مشکلاتی داریم.

مومنی اضافه کرد: ما موظف نیستیم یک عده آدم را دور هم جمع کنیم. اگر یک ورزشکار در این میان تلف شود میلیاردها تومان خسارت خواهد داشت. اسپانسر ضرر می‌کند؟ از نظر اقتصادی آسیب می‌بینیم؟ اشکالی ندارد، سلامتی انسان‌ها از همه چیز مهمتر است. 

وی در مورد اینکه چه نظری برای ادامه لیگ برتر دارد، عنوان کرد: می‌توانیم این لیگ را به زمان دیگری موکول کنیم. مخالف ادامه لیگم و نظرم ادامه مسابقات نیست. اما اگر قرار است لیگ را ادامه دهند، بهتر است 8 هفته بدنسازی برای فصل جدید را در اختیار تیم‌ها بگذارند تا شرایط یکسانی داشته باشند. بعد از این 8 هفته می‌توانیم این 9 هفته را برگزار کنیم. بعد از آن یک زمان استراحت به تیم‌ها بدهیم تا نقل و انتقالاتشان را انجام بدهند و بعد از آن فصل جدید را شروع کنیم. باید برنامه‌ریزی اصول کار ما باشد.

مهاجم پیشین فوتبال ایران تصریح کرد: نظرم را مکتوب نوشتم و در اختیار کانون گذاشتم. از من خواستند نظرم را در مورد ادامه لیگ تحلیل کنم و با توجیه فنی به آن‌ها بدهم. بعضی می‌گویند نظر ما منوط به نظر ستاد کروناست. اینکه نظر نمی‌شود. کارشناسی فوتبال اینطور نیست که نظرم وابسته به تصمیم شخص یا جایی باشد. اگر فدراسیون می‌خواهد مسابقات را برگزار کند اشکالی ندارد. بهتر است به تیم‌ها فرصتی بدهند تا بتوانند کارهای بدنسازی و تیمی را انجام دهند. 

مومنی اضافه کرد: می‌توانیم این 9 هفته را به لیگ بعدی متصل کنیم و پس از آن شروع لیگ آینده را داشته باشیم. این البته پیشنهاد من است. نظرم مخالف برگزاری ادامه مسابقات لیگ نوزدهم است. اما من تصمیم‌گیرنده نیستم و تنها می‌توانم پیشنهاد خودم را بیان کنم. 

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول