اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

یک تیر و دو نشان/ رونق کتابفروشی‌های شهر و کمک مومنانه به نیازمندان

پویش بهار همدلی در گلستان کاغذی در روزهای ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت برپا می‌شود و مردم با خرید از کتابفروشی‌های شهر خود می‌توانند هم به رونق این کتاب فروشی‌ها کمک کنند و هم ۱۰ درصد از خریدشان را صرف کمک به نیازمندان شهرشان کنند.

یک تیر و دو نشان/ رونق کتابفروشی‌های شهر و کمک مومنانه به نیازمندان

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ورود ویروس کرونا به کشور بسیاری از کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داد. یکی از کسب و کار‌هایی که به شدت لطمه دید کتابفروشی‌های فیزیکی در اقصی نقاط کشور بود.

این فروشگاه‌ها ابتدا با کاهش چشمگیر مشتری و سپس با تعطیلی اجباری به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی روبرو شدند. در حالی که بازار عید یکی از پررونق‌ترین بازه‌های فروش سال را برای صنعت نشر در بردارد.

مشکلات این صنف وقتی بیشتر نمایان می‌شود که هیچ نامی از آنها در بین آمار کسب و کارهای آسیب دیده مشاهده نمی‌شود. چرا که کتابفروشان به جز در تهران و قم اتحادیه صنفی ندارند و ذیل اتحادیه‌های دیگر تعریف شده‌اند. در نتیجه هیچ آماری از میزان خسارت‌های این کسب و کار ارائه نشد و همچنین از طرف دولت نیز تاکنون تمهیدی برای جبران بخشی از این خسارت دیده نشده است.

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه‌ شعبانِ امسال و با اشاره به مشکلاتی که به‌خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، باتوجه به صدمات اقتصادی ویروس کرونا به کتابفروشان و خطر تعطیلی آنها از یک سو و رسالت انقلابی در قبال مستمندان از سوی دیگر، انجمن کتابفروشان انقلاب اسلامی در نظر دارد تا با برگزاری پویش بهار همدلی در گلستان کاغذی بخشی از این آسیب‌ها را جبران کند.

این پویش در سه روز انجام خواهد شد و مردم در روزهای ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت با خرید از کتابفروشی‌های شهر خود که با #گلستان_کاغذی همدل شده‌اند، هم به رونق این کتاب فروشی‌ها کمک می‌کنند و هم ۱۰ درصد از خریدشان در جهت مواسات و همدلی و کمک مومنانه صرف کمک به نیازمندان شهرشان خواهد شد.

مبالغ جمع شده در این پویش توسط کتابفروشی هر شهر در اختیار مجموعه‌های جهادی و خیریه همان شهر قرار خواهد گرفت.

از آنجا که ویروس کرونا هنوز مهار نشده و تا جایی که ممکن است نباید برای کارهای غیرضروری از منزل خارج شد، این امکان فراهم شده تا مردم با خرید غیرحضوری از این کتابفروشی‌ها هزینه‌ای بابت ارسال کتاب پرداخت نکنند.

سپهر قدیمی مدیر روابط عمومی انجمن کتابفروشان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: روز اول اطلاع‌رسانی درباره این طرح (روز گذشته) حدود ۴۰ کتاب فروشی از ۱۸ استان با ما همراه شده‌اند.

وی در پایان گفت: کتاب را از کتابفروشی بخریم و در #رزمایش_همدلی شرکت کنیم.
لیست کتابفروشی‌های همدل را می‌توانید در این سایت  مشاهده کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول