اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از وضعیت موزه استاد شهریار/ در تبریزاقدامات مناسب در شأن استاد شهریار انجام نشده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز بر بهسازی موزه استاد شهریار در شأن این استاد شعر و ادب تاکید کرد.

انتقاد از وضعیت موزه استاد شهریار/ در تبریزاقدامات مناسب در شأن استاد شهریار انجام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شکور اکبرنژاد امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با بررسی پیش‌نویس نحوه برگزاری کنگره روز ملی شعر و‌ ادب فارسی اظهار داشت: مقرر بود این امر با مشارکت جمعی نهادها صورت گیرد و افکار تمامی نهادها در خصوص برگزاری این کنگره لحاظ شود.

وی اضافه کرد: نتایج برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری جمع‌بندی شده و در نهایت تصمیم‌های صحیح درخصوص نحوه برگزاری روز ملی شعر و ادب فارسی اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: درخصوص برگزاری این کنگره باید با توجه به شرایط فعلی کشورها توجه کرده و تصمیم نهایی گرفته شود.

اکبرنژاد ادامه داد: در صورت برگزار نشدن این کنگره هزینه‌های این مراسم صرف بهسازی خانه و موزه استاد شهریار شود.

 در تبریز اقدامات مناسب در شأن استاد شهریار انجام نشده است

فرج محمدقلیزاده  دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به شرایط بحرانی فعلی درخصوص محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا گفت: اگر شرایط به‌صورت فعلی ادامه داشته باشد، برگزاری این کنگره به‌صورت حضوری ممکن نخواهد بود.

وی متذکر شد: در صورت نبود برنامه حتی تصمیمات خوب و مناسب نیز می‌تواند به‌درستی اجرا نشده و موجب برخی خسارات شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان داشت: این روز سالانه با برنامه‌های جزیی و بدون سنخیت با استاد شهریار برگزار می‌شود.

قلیزاده خاطرنشان کرد: موزه استاد شهریار در شأن این شاعر نامدار نبوده و متاسفانه در تبریز نیز اقدامات مناسب و در شأن استاد انجام نشده است.

وی با بیان اینکه زمان کافی برای برنامه‌ریزی در خصوص اجرا کنگره را نداریم گفت: تغییر تاریخ برگزاری نشان از بی‌برنامگی در این خصوص دارد.

قلیزاده افزود: حضور اساتید دانشگاه و افراد متخصص و استفاده از نظر این اساتید در خصوص نحوه برگزاری این کنگره الزامی است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه کیفیت برگزاری این کنگره حیاتی و بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: اجرای این کنگره توسط متخصصان و همچنین هماهنگی با صدا و سیما برای تبلیغ در این خصوص جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری و یا گستره برگزاری به‌صورت استانی یا بین‌المللی باید در دستور قرار گیرد.

سعید نیکوخصلت دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اذعان داشت: با توجه به اینکه زمان چندانی از شورای پنجم باقی نمانده است، با سخنان دکتر قلیزاده بسیار موافق بوده و پیشنهاد می‌کنم موزه استاد شهریار به شکل فاخری بهسازی و تجهیز شود.

وی با بیان اینکه تمام موارد در قالب یک پکیج قابل اجراست، ابراز کرد: نوع برگزاری این کنگره بسیار حائز اهمیت بوده به‌طوریکه می‌تواند در اذهان عموم ماندگار شود.

نیکوخصلت با اشاره به تجربه خود در خصوص برگزاری هفتصدمین سال حافظ گفت: این مراسم باعث شد تا در سال‌های بعد با حضور در حافظیه شیراز به تصویر ذهنی در خصوص پروسه برگزاری هفتصدمین سال حافظ بپردازم.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با پیشنهاد برگزاری این مراسم به‌صورت فستیوال تاکید کرد: برگزاری این مراسم به‌صورت فستیوال با حضور میهمانان خارجی و بررسی ترجمه‌های ارائه شده از آثار استاد شهریار می‌تواند در کوتاه مدت به برندی برای شهر تبریز تبدیل شود.

نیکوخصلت ادامه داد: برگزاری این کنگره در پکیج‌های مختلف علمی، فرهنگی، تئاتر، شعر و ادب به شکل اصولی با موسیقی فاخر و واقعی قابل اجراست.

وی یادآور شد: این کنگره همچنین می‌تواند با مشارکت دانشگاه‌ها و در محل مقبرة‌الشعرا برگزار شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: میهمانان و سخنرانان این کنگره از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و امیدوارم بتوانیم آنچه استاد شهریار با آثار فاخر خود به شهر ما منتقل کرده است را به خوبی انتقال دهیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول