اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دهها خانواده مسیحی آواره سوری به محل زندگی خود بازگشتند

دهها خانواده مسیحی آواره سوریه به خانه‌های خود در استان السویداء در جنوب این کشور بازگشتند.

دهها خانواده مسیحی آواره سوری به محل زندگی خود بازگشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز (یکشنبه) از بازگشت دهها تن از خانواده‌های مسیحی در استان السویداء در جنوب سوریه به خانه‌های خود خبر داد.

بنا برا این گزارش، عمده ساکنین روستای «الخرباء» در این استان در ۲۴ ساعت گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به خانه‌های خود بازگشته‌اند. آن‌ها سال‌ها پیش به علت درگیری‌ها در این منطقه مجبور به ترک خانه‌هایشان شده بودند و با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر منطقه و خروج عناصر تروریستی و بازگشت آرامش، دست به این اقدام زده‌اند.

پیش از ورود ساکنین روستا، گروه «سپاه پنجم» که به دست ارتش روسیه در این منطقه سازماندهی شده است، اقدام به تخلیه آوارگانی که از مناطق دیگر در این روستا ساکن شده بودند، کردند تا ساکنان اصلی بتوانند بازگردند. در مراسم بازگشت این افراد یک هیأت روسی و فرماندهان «سپاه پنجم» و علمای مسیحی و مسلمان منطقه و بزرگان استان السویداء و درعا نیز حضور داشتند.

مرکز پژوهشی «پیو» در ژانویه ۲۰۱۸ گزارش داد که از زمان آغاز بحران سوریه ۱۳ میلیون سوری مجبور به ترک شهر و خانه خود شده‌اند که از این میزان شش میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در داخل کشور سوریه جا‌به جا شده و ما بقی به کشورهای اطراف و اروپا مهاجرت کرده‌اند.

مرکز «آشتی روسیه» در دی ماه سال گذشته اعلام کرد که از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ (هشتم مهر ۹۴) تا بدات تاریخ بیش از ۷۴۰ هزار پناهنده سوری به کشورشان بازگشته‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول