اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امسال 12 مورد از محکومین به اعدام مورد بخشش قرار گرفتند

دادستان مرکز استان کردستان گفت: امسال 12 مورد از محکومین به اعدام منجر در کردستان به عفو و بخشش شده است.

امسال 12 مورد از محکومین به اعدام مورد بخشش قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد جباری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: نسبت و رابطه امر به معروف و نهی از منکر مثل دو بال یک پرنده است، رابطه نفی و اثبات و شدت و رحمت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که امروز در کشور به لحاظ اقتصادی و سایر موضوعات وجود دارد همدلی و همراهی و همکاری همه مسئولین یک حسن و معروف حساب می‌شود و هرگونه غیرهمسویی منکر است.

جباری افزود: در ستادهای امر به معروف و نهی از منکر و این دست جلسات باید سه مرحله و گذر را تعریف کنیم که نخستین گام آن تقویت جایگاه ستاد در بین دستگاه‌ها و در گام بعدی در بطن جامعه است.

دادستان مرکز استان کردستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از حصار دستگاه‌ها بعد از نهادینه شدن خارج و در بین لایه‌های مختلف جامعه انتقال پیدا کند، خاستگاه امر به معروف اول باید مسئولین و بعد جامعه باشد.

وی اظهار کرد: سیاست‌های ترویجی و پروتکل و مرام‌نامه ترویج و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر نیاز امروز جامعه است، چراکه در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی مشکل داریم.

جباری اضافه کرد: تذکر لسانی باید به یک فرهنگ همه‌گیر در جامعه تبدیل شود تا همه خود را نسبت به محیط پیرامون و جامعه مقید و مسئول بدانند.

وی گفت: در شرایط کرونایی امروز دوستانی تلاش کردند و دشمنانی زبان چرخاندند و رسانه‌های معاند با واژه‌گزینی‌ها سعی در افزایش گرایش به منکرات در جامعه داشتند.

دادستان مرکز استان کردستان یاداور شد: امسال 12 مورد از محکومین به اعدام منجر به عفو و بخشش شده است.

جباری تصریح کرد: در سال‌جاری چندین مورد قصاص به نفس داشتیم، اجرای احکام و حدود الهی از سوی دشمنان اسلام بدرنگ نشان داده می‌شود.

وی افزود: مشکل تعدادی از خانواده‌های زندانیان که در شرایط کنونی امکاناتی برای فرزندانشان برای آموزش ندارند با کمک خیرین و دستگاه قضا رفع شده است.

جباری اختلاف‌زدایی در بین دستگاه‌ها را بزرگترین معروف دانست و گفت: دشمنان دنبال در پی تضعیف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هستند نباید این اجازه را به آنها بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: شعبه ویژه‌ای برای پرونده ‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا و موارد مطرح شده از سوی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اگر تذکر لسانی منتج به نتیجه نشد، شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های در این رابطه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول