اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تعیین تکلیف 80 هزار پرونده شهری/ درآمد شهرداری افزایش می‌یابد

رئیس شورای شهر تهران گفت: بر اساس لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونایی با تعیین تکلیف 80 هزار پرونده شهری در کمیسیون ماده 100، درآمد شهرداری افزایش می‌یابد.

تعیین تکلیف 80 هزار پرونده شهری/ درآمد شهرداری افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونایی که توسط شهرداری به شورای شهر ارسال شده است، اظهار داشت:این بسته امروز به صورت کامل در صحن شورا بررسی شد.بسته دارای 14 ماده بود که با پیشنهاد اعضای شورا ماده‌های دیگری نیز به آن اضافه شد و سرانجام با تغییراتی تصویب و در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: این بسته به صورت کلی سه بخش دارد که بخش اول مربوط به موضوع خوش‌حسابی شهروندان است و بر اساس آن در صورتی که مردم بدهی‌های خود را به شهرداری زودتر پرداخت کنند، از تخفیف‌های مناسبی برخوردار خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بخش دوم این بسته مربوط به کمک‌های داوطلبانه و مؤمنانه به شهرداری است تا از این طریق درآمدهایی برای شهرداری کسب شود و بتوان به شهروندان نیازمند کمک کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بخش سوم این بسته مربوط به موضوع افزایش درآمد از طریق کمیسیون ماده 100 بود که بر اساس آن به شهرداری اجازه داده شد درآمدهایی را در این حوزه کسب کنند.

وی بیان داشت: حدود 70 تا 80 هزار پرونده در کمیسیون ماده 100 وجود دارد که مربوط به 40 سال پیش تا کنون است و این پرونده‌ها مربوط به املاکی بوده که بلاتکلیف مانده و نه تخریب شده و نه مالکان آن جریمه شده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران افزود:‌ در حال حاضر برخی از قوانین تغییر کرده و ساخت این املاک تخلف فرض نمی‌شود که اکنون می‌توان دوباره به این موضوع ورود یافت و با اعمال جریمه و نه تخریب درآمدهایی را برای شهرداری کسب کرد که این موضوعات به طور کلی اجرای آن منوط به تأیید کمیسیون ماده 5 است.

هاشمی اظهار داشت: همچنین به دلیل توافقات قبلی برخی از ساختمان‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها طبقات آنها بالا و پایین بوده به طوری که مثلاً در یک کوچه سه واحد مسکونی مجاور هم دارای طبقات 5، 4 و 6 هستند و وضعیت به اصطلاح دندان‌موشی در نمای ساختمان‌ها شکل گرفته و می‌توان با در نظر گرفتن خط آسمان این مشکل را رفع کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان درآمد شهرداری از طریق تصویب لایحه بسته محرک اقتصادی چقدر است، گفت:‌ در بخش خو‌ش‌حسابی شهروندان می‌توان شاهد درآمد 30 درصدی برای شهرداری باشیم در حوزه معماری و شهرسازی نیز با افزایش سرعت انجام پروژه‌ها 30 درصد درآمد شهرداری زودتر حاصل می‌شود و می‌توان از آن در شرایط کنونی جهت اداره شهر بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول