اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آثار شهید مطهری اسباب نجات انسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهادت بزرگان یک تولد جدید است، گفت: آثار شهید مطهری راه نجات انسان‌ها است.

آثار شهید مطهری اسباب نجات انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان بیرجند، اظهار داشت: پیامبران برای قانون رشد انسانی که از آن به دین تعبیر می‌شود مبعوث شده و آنقدر این مسئله بزرگ است که همه آن‌ها و جانشینانشان در پای آن فدا شده‌اند.

وی دین را ناموس خدا دانست و با تأکید بر اینکه آنچه به هستی معنا می‌‌دهد دین است، بیان داشت: برای استکبار اگر اسم دین باشد اما مانع خواسته‌های آن‌ها نباشد مشکلی نیست لذا مستکبرین امروز جهان از این شیوه به‌صورت فراوان استفاده کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به شهادت شهید مطهری، مطرح کرد: اگر چه شهادت علامه شهید مطهری، آیت‌الله صدر و امثال آن‌ها، ضایعه بزرگی است اما در عین حال دنیای استکبار اندیشه آن‌ها را نمی‌تواند از بین ببرد بلکه خودشان موجب تکثیر می‌شوند.

عبادی تأکید کرد: آیت‌الله مطهری، آیت ‌الله صدر دیگر علما متعلق به یک دین، مذهب و یک کشور نیستند بلکه متعلق به جهان انسانیت بوده و اندیشه این افراد موانع راه انسان را از میان برمی‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه شهادت بزرگان یک تولد جدید است و خداوند به آیت‌الله مطهری مقام متعالی داده و آثار وی راه نجات انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: امروز کمبود دنیا تفکر مطهری است که شروع آن در دست اساتید حوزه‌های علمیه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: با همه موانعی که بر سر راه اهل ایمان و علم وجود دارد باید اساتید بزرگ در تربیت نسل جدید و تربیت علمای دین به گونه‌ای عمل کنند و آن‌ها را پرورش دهند که خود را تنها به یک روستا، شهر و کشور خلاصه نکنند بلکه با سرمایه عظیمی که از منطق، استدلال و حقانیت دارند در جهت نجات نوع بشر گام بردارند.

عبادی خطاب به طلاب و روحانیون، گفت: شما همواره همراه با حجت بالغه هستید چون با کتاب و سنت رسول‌الله (ص)، عقل، علم و تجربه سر و کار دارید اما وجود مطهری‌ها و علامه صدرها یک حجت جداگانه است چرا که دین را به‌صورت جامع تعریف کرده‌اند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول