اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ابطحی: وزارت علوم و وزارت کشور درباره مدرک کمالخانی پاسخگو باشند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به مدرک غیر معتبر منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم گفت: به هر حال وزارت کشور و علوم دراین قضایا مقصر هستند باید پاسخ دهند که اهمال از سوی کدوم وزارتخانه بوده است؟

ابطحی: وزارت علوم و وزارت کشور درباره مدرک کمالخانی پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر امروز (یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹) در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس به مدرک نامعتبر یکی از منتخبین مجلس یازدهم اشاره و اظهار کرد: مدرک های  موسساتی که غیرمجاز فعالیت می کنند، جای تعجب دارد وزارت علوم چه کار می کند؟ نماینده یکی از شهرهای استان مرکزی که گفته اند مدرک تحصیلی معتبری ندارد کجا درس خوانده؟ موسسه ای که چهار هزار فارغ التحصیل داشته و 4 هزار نفر دیگر دراین موسسه درس می خوانند، آیا خوابیم؟

*موسسه غیرمجازی که منتخب تفرش از آن مدرک گرفته ۴ هزار فارغ التحصیل داشته!

وی افزود: آقای وزیر کشور هیات های اجرایی شما باید از وزارت علوم استعلام می گرفتند یا نه؟ آیا وزارت علوم پاسخ داده است یا نه؟ به هر حال وزارت کشور و علوم دراین قضایا مقصر هستند باید پاسخ دهند که اهمال از سوی کدوم وزارتخانه بوده است؟

ابطحی خطاب به منتخبان مجلس یازدهم گفت که اگر می خواهید مجلس در راس امور باشد اول باید جیب شان را ببندند تا بتوانند دهان شان را باز کنند، بتوانند نظارت دقیق و کارآمد داشته باشند، خودشان را ارزان نفروشند.

*رئیس جمهور با کلانتری برخورد کند

این نماینده مجلس با اشاره به صحبت های عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست گفت: بعد از 40 سال می گوید تسخیر سفارتخانه آمریکا کار غلط و اشتباهی بود، آن از دفاع از کاوه مدنی فعال محیط زیست جاسوس و این هم از مسئله سفارت آمریکا.

وی خطاب به کلانتری گفت: شما در این مملکت زندگی می کنید و پا روی خون شهدا می گذارید، تذکر می دهم و آقای رئیس جمهورباید با او برخورد کند.

*امیدوارم وعده نوبخت در ارتباط با رتبه بندی فرهنگیان محقق شود

وی همچنین با تبریک روز معلم گفت: امیدوارم وعده های آقای نوبخت در ارتباط با رتبه بندی فرهنگیان انجام شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم با بیان اینکه فروش خاک و سنگ آهن خام فروشی است، تصریح کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه کمبود دارد از سوی دیگر مواد اولیه را خروارها تن صادر می کنیم، آیا این اداره حکومت و کشور است؟ فولاد مبارکه دنبال کشف معدن آهن دیگری است تا بتواند مواد اولیه را تامین کند.

وی ضمن تشکر از طرح وزارت نیرو برای تعیین تکلیف آب چهار محال و بختیاری از اصفهان، بیان داشت: با این طرح وفاق کامل بین مردم این دو استان شکل گرفت، انتظار می رود که پیگیر اجرای 100 درصدی این طرح باشید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز گفت: هیات رئیسه می گوید گزارش تند است، خب باشد، از سوی دیگر می گویند 30 هزار نفر از رادیو مجلس را دنبال می کنند و تنها 5 دقیقه به بحث استفساریه حق التدریسی ها اختصاص می دهند، نگویید مجلس یازدهم به مسائل ورود می کند، وقت را تلف نکنید مجلس بعدی برنامه خود را دارد ما باید تکلیف قوانین را در دوره خود مشخص کنیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی  با تشکر از مردم حوزه انتخابیه بیان کرد: از مردم خمینی شهر با دو هزار و 300 شهید تشکر می کنم که دو دوره به من اعتماد کردند، در این دوره کارهای بزرگی انجام داده ایم، 2 هزار عنوان کار و تلاش صورت گرفته است از به سرانجام رساندن ابر پل استقلال تا سند دار شدن مناطق محروم، پیگیری فاضلاب مناطق مختلف حوزه انتخابیه.

وی اظهار داشت: 230 هزار میلیارد تومان به شهرستان داده شده است، باید حسابرسی شود این پول در چهار سال کجا خرج شده، شهرداران شهرهای مختلف و دهیاری ها به مردم گزارش دهند. همچنین باید گفت مستمری بگیران جزیی تنها 88 هزار تومان مستمری دریافت می کنند آیا با این مبلغ می توان زندگی کرد؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس تاکید کرد: از مردم ایران در مقابله با کرونا که فاجعه جهانی است تشکر می کنم، ما کروناهای مهمتر داریم، کروناهایی که روح را از بین می برد، تبعیض ها،اختلاس ها، رشوه ها پارتی بازی، رانت خواری ها کرونا های بزرگ کشور ما است که باید مجلس یازدهم به این موارد ورود کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول