اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شناسایی 8 منطقه مشکوک به تب برفکی در لرستان/ آغاز عملیات واکسیناسیون دام‌ از فردا

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان لرستان گفت: در حال حاضر هشت منطقه مشکوک به تب برفکی شناسایی شده و برای ایجاد اطمینان برای دامداران لرستانی، از فردا عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی برای تمام دام‌های سنگین استان آغاز می‌شود.

شناسایی 8 منطقه مشکوک به تب برفکی در لرستان/ آغاز عملیات واکسیناسیون دام‌ از فردا

احسان سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در زمستان 98 مجموعه دامپزشکی استان بیش از سه میلیون و 400 هزار دام سبک را علیه تب برفکی واکسینه کرده است.

وی با بیان اینکه دوره زمانی این واکسن‌ها 6 ماهه است، افزود: با توجه به این اقدامات احتمال شیوع بیماری تب برفکی در لرستان بسیار پایین بوده و اگر مواردی نیز یافت شود به علت واکسینه نکردن در زمستان است.

معاون سلامت دامپزشکی لرستان بیان کرد: با توجه به اطلاعات دریافت شده از دامداران در حال حاضر هشت منطقه مشکوک به تب برفکی در استان شناسایی و از این مناطق آزمایش به عمل آمده و به تهران ارسال شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه احتمالاً این علائم مربوط به تب برفکی نیست، تصریح کرد: برای ایجاد اطمینان برای دامداران لرستانی، از فردا عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی برای تمام دام‌های سنگین استان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها در مناطق مشکوک، دام‌های سبک علیه تب برفکی واکسینه می‌شود.

انتهای پیام/85016/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول