اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دعوت سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان به شفاف‌سازی رئیس فدراسیون

سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، رئیس فدراسیون بسکتبال را به شفاف‌سازی در خصوص تصمیم اخذ شده برای پایان لیگ برتر مردان و ادعاهای پس از آن دعوت کرد.

دعوت سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان به شفاف‌سازی رئیس فدراسیون

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ۲۷ فروردین ماه امسال فدراسیون بسکتبال اطلاعیه رسمی پایان لیگ برتر بسکتبال مردان بدون معرفی تیم قهرمان و نماینده اعزامی ایران به مسابقات آسیایی را منتشر کرد.

انتشار این اطلاعیه در شرایطی که دور رفت و برگشت مسابقات به پایان رسیده و تیم بسکتبال شهرداری گرگان با ۴۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و به ترتیب تیم‌ پتروشیمی بندرامام با ۴۳ امتیاز در جایگاه دوم و تیم بسکتبال شیمیدر قم با ۴۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد باعث انتقاد شدید هواداران تیم بسکتبال شهرداری گرگان شد.

هواداران و مدیران تیم بسکتبال شهرداری گرگان معتقد هستند فدراسیون بسکتبال می‌توانست با کمی تامل، مرحله پلی‌آف مسابقات را در فرصتی مناسب‌تر برگزار کند و در صورت اصرار بر پایان دادن به مسابقات لیگ برتر، با توجه به پایان دور رفت و برگشت مسابقات باید تیم صدرنشین جدول به عنوان قهرمان مسابقات و نماینده بسکتبال کشورمان برای حضور در مسابقات آسیایی معرفی شود.

اما فدراسیون بسکتبال بر حفظ رنکینگ جدول مسابقات اشاره و تاکید دارد و معتقد است از تیم‌ها نظرسنجی کرده و نظرات بر عدم معرفی قهرمان تاکید داشته و فدراسیون بر آن اساس قهرمان را اعلام نکرده است.

از طرف دیگر رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه‌های مختلف زمزمه‌های برگزاری لیگ تابستانه برای مشخص کردن قهرمان را مطرح می‌کند که این امر هم جای سوال دارد؛ اگر امکان برگزاری مسابقات در تابستان وجود داشته، چرا فدراسیون بسکتبال پایان مسابقات را اعلام کرده تا ضمن پایان یافتن قرارداد بازیکنان، شاکله تیم‌ها برای آمادگی حضور در مسابقات پلی‌آف از بین برود و بازیکنان خارجی مجبور به ترک کشور شوند که در صورت ادامه حضور بازیکنان خارجی در کشور هزینه‌های بالایی به تیم‌ها تحمیل می‌شد.

تصمیم ناعادلانه فدراسیون بسکتبال برای گرگان

در تاریخ 28 فروردین ماه سال جاری یعنی یک روز پس از صدور اطلاعیه فدراسیون بسکتبال، خبر رسمی در پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرگان منتشر شد و در آن خبر آرش فولادیان مسوول روابط عمومی شهرداری گرگان تصمیم فدراسیون بسکتبال را ناعادلانه دانست.

در این خبر آمده است متاسفانه تصمیم فدراسیون یک تصمیم ناعادلانه و غیرمنصفانه بود و ما به شدت برای کسب پیروزی در مرحله پلی‌آف و قهرمانی آماده بودیم و متاسفانه با این تصمیم فدراسیون تنها تیمی که ضربه خورد شهرداری گرگان بود.

فولادیان با اشاره به اظهارات رئیس فدراسیون مبنی بر تعیین نماینده ایران برای شرکت در بازی‌های آسیایی، گفت: انتظار داشتیم فدارسیون تصمیم قاطعانه و عادلانه‌ای بگیرد تا از این بلاتکلیفی خارج شویم چون ما یک مجموعه خصوصی نیستیم که به سرعت درباره بودجه تصمیم‌گیری و هزینه کنیم، ما تابع قوانین و تصمیمات خاص هستیم و این نوع تصمیم‌گیری به شدت به ضرر شهرداری گرگان است.

وی متذکر شد: حتی در استعلام انجام شده از تیم‌ها چندی تیم دیگر با نظر ما موافق بودند و متاسفانه فدراسیون حتی به این نظرات هم توجه نکرد و تصمیمی گرفت که به ضرر شهرداری گرگان بود.

فولادیان تصریح کرد: امیدوارم هیچ فشاری برای اخذ این تصمیم روی فدراسیون نبوده باشد و انتظار این بود فدراسیون با تامل بیشتری تکلیف تیم‌ها را مشخص می‌کرد.

واکنش تند نمایندگان مجلس علیه فدراسیون بسکتبال

نمایندگان منتخب مردم گرگان و آققلا در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز با حضور در وزارت ورزش ضمن اعتراض به این تصمیم‌خواهان احقاق حق تیم بسکتبال شهرداری گرگان شدند، خبری که در جلسه اخیر هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان نیز مطرح و با واکنش تند رمضانعلی سنگدوینی یکی از این دو نماینده روبرو شد و وی اعلام کرد که به معاون وزیر ورزش گفته که حق ندارید حق بسکتبال گرگان را بخورید و اگر حق بسکتبال گرگان را ندهید با ما طرف هستید.

در تاریخ 30 فروردین ماه سال جاری نیز عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در جلسه شورای راهبردی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: فدراسیون بسکتبال با اظهارنظرهای متناقض و مختلف ما را بازی داد و ما به شرطی با پایان لیگ موافقت کردیم که اولا تیم شهرداری گرگان به عنوان قهرمان معرفی شود و همچنین این تیم نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی باشد.

شهردار گرگان با انتقاد از عملکرد فدراسیون بسکتبال در مدیریت و برگزاری لیگ و نحوه اعلام پایان مسابقات گفت: فدراسیون نشان داد در زمان بحران، عملکرد بسیاری بدی دارد و با اظهارات متناقض با روح و روان همه بازی می‌کند. البته این حق تیم شهرداری گرگان است که این موضوع را با جدیت از نظر حقوقی و قانونی پیگیری کند.

حتی دادبود شهردار گرگان در نشست خبری اعلام کرد اگر فدراسیون بسکتبال تصمیمش را تغییر و حق بسکتبال شهرداری گرگان را ندهد، تا زمانی که این ریاست بر فدراسیون بسکتبال حاکم باشد دیگر در لیگ برتر شرکت نخواهند کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال شفاف باشد

گفته می‌شود رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگوهایی از در نظر گرفتن امتیازاتی برای تیم بسکتبال شهرداری در طول فصل نام برده که این موضوع نیز با انتقادات مدیران و هواداران تیم بسکتبال شهرداری گرگان همراه بوده است.

و روز گذشته آرش فولادیان سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با انتشار مطلبی در استوری صفحه اینستاگرام خود، رئیس فدراسیون بسکتبال را مورد خطاب قرار داده و وی را دعوت به شفافیت کرده است.

در این مطلب آمده است: با سلام اگر هــمچنان نســـبت بــه بــسکتبال گــرگان حسن‌نیت دارید و همانگونه که مدافع حقوق تیم‌های محترم دیگر هستید تا خدای ناکرده حقی ضایع نشود و قصد اخذ تصمیم‌های عادلانه دارید، شفاف بفرمایید برای تیم قهرمان دور مقدماتی یا به قول خودتان تـیم اول رنـکینـگ مسـابقـــات، چـــه امـــتـیـاز ویژه‌ای نسبت به سایر تیم‌ها در نظر گرفته‌اید؟

حال باید دید واکنش فدراسیون بسکتبال به این مطلب چه خواهد بود.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول