اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بیش از 110 هزار نفر از مردم گچساران در غربالگری کرونا ارزیابی شدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: اززمان شیوع بیماری ویروس کرونا تا کنون بیش از 110 هزار نفر در قالب طرح بسیج ملی غربالگری ویروس کرونا ارزیابی شدند.

بیش از 110 هزار نفر از مردم گچساران در غربالگری کرونا ارزیابی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،ظهر امروز نشست ستاد مدیریت بحران با حضور فرماندار و روسای دستگاه ها در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست آرین غلامیان با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت بیمار کرونایی برای گذراندن دوران درمان در نقاهتگاه کلینیک فجر گچساران  بستری هستند، اظهار کرد: از مجموع این تعداد 6 بیماری گچسارانی و یک نفر از شهرستان باشت است.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج بیماری مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا در بخش کرونایی ببیمارسان شهید رجایی گچساران بستری هستند که از این تعداد 3 بیمار کرونایی مثبت و 2 بیمار دیگر مشکوک به کرونا که در حال حاضر منتظر ارسال جواب تست این بیماران هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران  در ادامه با اشاره به طرح ملی غربالگری گفت: از جمعیت 110 هزار و 450 هزارنفری شهرستان گچساران تا کنون  بیش از  110 هزار نفر در قالب طرح بسیج ملی غربالگری ویروس کرونا ارزیابی شدند.

وی ابراز کرد:  هشت مرکز بهداشتی - درمانی در مناطق شهری و روستایی و ۲۸ خانه بهداشت روستایی کار پایش خانواده‌ها و اطلاع از وضعیت سلامتی آنها در قالب طرح بسیج ملی غربالگری کرونا این شهرستان  انجام دادند.

غلامیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تا به این لحظه عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 34 تست آزمایش از بیماران کرونایی  گرفته شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 891 مورد تست کرونا از بیماران مشکوک در گچساران انجام شده است.

وی در ادامه به گزارش عملکرد یک ساله حوزه بهداشت گچساران پرداخت  و گفت:  تشکیل 12 جلسه بحران قبل از شیوع کرونا،ثبت گزارش 30مخاطره و ارسال به معاونت بهداشتی،  ارزیابی ۱۸هزار و ۱۱۶خانوار در برابر حوادث طبیعی  و ثبت سامانه سیب که در این زمینه 50درصد از جمعیت شهری در یک سال گذشته ارزیابی و در سامانه سلامت ثبت شدند.
غلامیان ادامه داد: ارزیابی چهار خانه بهداشت نیاز به نوسازی دارند، تشکیل کارگاه آموزشی مدیریت بحران ، تشکیل کارگاه حمایت از بلایای طبیعی، برگزاری ساعات مانور صفر، برگزاری مانور تخلیه اضطراری، برگزاری ۴۸مورد مانور تخلیه اضطراری، اهدا خون دسته جمعی پرسنل شبکه و ا جرای رزمایش گوشه ای از عملکرد حوزه بهداشت شهرستان گچساران  در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول