اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کمبود این ویتامین شاید به مرگ در اثرکرونا منجر شود

داده‌های به دست آمده از یک پژوهش نشان می‌دهد، افرادی که سطح ویتامین دی در بدنشان پایین است بیشتر احتمال دارد در اثر عفونت ناشی ازکووید 19 جان خود را از دست بدهند.

کمبود این ویتامین  شاید به مرگ در اثرکرونا منجر شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، داده‌های به دست آمده از یک پژوهش که اخیراً صورت گرفته بیانگر آن است، افرادی که سطح ویتامین دی در بدنشان پایین است بیشتر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شوند و از عفونت ناشی از آن جان خود را از دست بدهند.

در این پژوهش‌، با مقایسه متوسط سطح ویتامین دی بدن در ۲۰ کشور اروپایی با نرخ ابتلا و تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری، مشخص شد میان مصرف این ویتامین و  شمار مرگ و میر بالاتر در اثر کرونا ارتباط وجود دارد. 

محققان مدتی پیش نیز طی اظهارنظری اعلام کرده بودند، میان کمبود ویتامین دی و ابتلا به کرونا ارتباط‌هایی وجود دارد که لازم به بررسی بیشتری است. 

آنها باور دارند، کمبود این ویتامین می‌تواند ایمنی بدن را کاهش دهد؛ بنابراین اگر کمبود ویتامین دی داشته باشیم مقابله با ویروس‌کرونا برای بدن سخت‌تر می‌شود.

یک مطالعه اولیه حاکی از وجود شواهدی است که نشان می‌دهد مقادیر کم ویتامین دی ممکن است باعث مرگ فردی شود که به این ویروس مبتلا می‌شود. 

این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه ایست آنجلیای انگلیس صورت گرفته تأکید می‌کند، مصرف مکمل‌های ویتامین دی مهم است و باید این موضوع را در نظر داشت که مصرف بیش از حد این ویتامین نیز خطرناک است و تبعات منفی برای سلامتی به دنبال دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول