اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انفاق از الزامات ایمان است/ لزوم بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب درباره انفاق

یک استاد دانشگاه انفاق را از الزامات دین و ایمان دانست و گفت: به منظور تبیین موضوع انفاق در جامعه سخنان رهبر انقلاب در این خصوص باید بازخوانی شود.

انفاق از الزامات ایمان است/ لزوم بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب درباره انفاق

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی‌یمین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) با اشاره به اینکه انفاق در جامعه امروز امری فراموش شده است اظهار کرد: در زمینه انفاق می‌توان به جمله‌ای از رهبر انقلاب که در اسفندماه سال ۷۰ فرمودند، بسنده کرد.

وی گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند: "ما همیشه از اسلام این‌ طور فهمیده‌ایم که کسب درآمد -البته از طرق مشروع- آزاد است و مانعی ندارد؛ منتها این اجازه همراه با ایجاب و الزام انفاق است؛ یعنی اگر کسی درآمدی کسب کرد، ولی حتّی انفاق مستحب نکرد، او پیش خدای متعال مؤاخَذ است؛ ما نمیتوانیم بگوییم که انفاق واجبمان را کردیم، مالیاتمان را دادیم، خمس و زکاتمان را هم دادیم، از این پول نمی‌خواهیم خرج کنیم؛ در حالی که می‌دانیم در جامعه فقر و کمبود هست؛ نخیر، این آدم پیش خدای متعال سعادتمند نیست؛ مرضی عندالله نیست".

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جملات رهبر انقلاب اشاره به این دارد که انفاق با وجود اینکه امری مستحب است اما برای کسی که ایمان دارد، امری واجب است گفت: حضرت خدیجه(س) همه دارایی خود را در راه اسلام و مسلمین انفاق کرد.

وی افزود: ما نباید در جامعه اسلامی نسبت به انفاق بی‌توجه باشیم بلکه می‌توان با گریزی به قرآن، احادیث، روایات و فرمایشات بزرگان به این موضوع بیشتر پی برد.

حسینی‌یمین تصریح کرد: جملات رهبر انقلاب فصل جدیدی در ادبیات جامعه ما ایجاد می‌کند، حدود ۳۰ سال از زمان این فرمایشات می‌گذرد و لازم است بازخوانی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون دارای دو سطح از دینداری هستیم افزود: سطح اسلام و ایمان یعنی اینکه اگر کسی می‌خواهد مسلمان باشد، نماز و روزه و خمس و زکات بدهد، مسلمان است اما اگر کسی می‌خواهد دینداری خود را ارتقا دهد، علاوه بر حرکت به سمت ایمان، انفاق هم بر او واجب می‌شود.

 این استاد دانشگاه با انتقاد از رسانه‌ها و منبری‌ها در خصوص غفلت از این موضوع تصریح کرد: باید جملات رهبر معظم انقلاب در این خصوص را بازخوانی کنیم، زیرا این جملات سیستم دینداری ما را تغییر می‌دهد و با این توجه به این جمله نوع زندگی ما تغییر می‌یابد.

وی با بیان اینکه کسی که فقط خمس و زکات می‌دهد، مرضی عندالله نیست خاطرنشان کرد: در سطح عالی ایمان، انفاق واجب است و کسانی که ایمان می‌آورند از خسران در امان هستند اما کسی که به الزامات ایمان عمل نمی‌کند، همچنان در خسران است.

حسینی‌یمین با تاکید بر اینکه باید درصدی از درآمد خود را برای انفاق قرار دهیم و رزمایش مومنانه نیز ما به سمت انفاق خواهد برد گفت: باید خارج از پرداخت خمس و زکات، از میزان درآمد ماهانه خود درصدی را برای انفاق قرار دهیم که این مهم در قران نیز بارها ذکر شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول