اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

کوشکی: مجلس یازدهم نگرانی مردم درباره ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: از منتخبان مجلس آینده توقع می‌رود نگرانی‌ مردم درباره ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرند و بکوشند فضای مجازی در کشور بومی شود.

کوشکی: مجلس یازدهم نگرانی مردم درباره ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرد

محمّدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به مطالبه حوزویان سراسر کشور از رئیس قوه قضائیه برای محاکمه عاملان ولنگاری در فضای مجازی گفت: سال ۲۰۱۸ به دستور دادگاه عالی روسیه فعالیت تلگرام در این کشور ممنوع شد و آی پی بیش از ۱۸ میلیون کاربر تلگرام بسته شد.

وی با بیان اینکه دادگاه عالی روسیه، دلیل تصمیم خود رادفاع از امنیت ملی روسیه اعلام کرد، خاطرنشان کرد:در چین نیز سالهاست عمده فعالیت‌های اینترنتی توسط اینترنت بومی و موتورهای جستجوگر بومی اداره شده و نیازهای جامعه تأمین می‌شود.

کوشکی افزود: چین دلیل این اقدام را جلوگیری از تسلط رقبای آمریکایی و اروپایی بر اقتصاد و سیاست و عرصه های فرهنگی عنوان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه از دیدگاه قرآنی، هرگونه فعالیتی که موجب سلطه کفار بر مومنین شود، جایز نیست، گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی ما به گونه‌ای است که عملاً دشمنان و کفار از طریق آن بر جامعه ما تسلّط یافته‌اند.

کوشکی با بیان اینکه اینستاگرام سبک زندگی ما را به طور جدی تهدید می‌کند، اظهار داشت: ابزارهای به ظاهر ارتباطی همچون تلگرام و واتس آپ نیز انتقال دهنده اطلاعات جامعه ما به دشمنان هستند.

وی ادامه داد: آن چه در فضای مجازی غیربومی می‌گذرد به تعبیر رهبر انقلاب یک ولنگاری است؛ ناشی از بی اعتنایی، غفلت، تساحل و یا خدایی ناکرده نفوذ دشمن در عرصه های اجرایی ازجمله وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی و شاید مافوق آن‌هاست.

کوشکی با بیان اینکه از قوه قضائیه توقع می‌رود برای مقابله با این ولنگاری فرهنگی تلاش کند و بیش از این سکوت نکند‌، اظهار داشت: از منتخبین مجلس آینده توقع می‌رود که نگرانی مردم، دلسوزان و رهبری درخصوص ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرند و با تصویب قوانین قاطع، تلاش کنند فضای مجازی در کشور بومی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول