اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقاومت شورای انتقالی جنوبی در تحویل سقطری و مداخله ائتلاف سعودی

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوبی) همچنان بر اداره امنیتی شهر حدیبو مرکز استان سقطری پافشاری دارد در حالی که رئیس‌جمهور مستعفی یمن فرمانده جدیدی برای آن تعیین کرده است.

مقاومت شورای انتقالی جنوبی در تحویل سقطری و مداخله ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع گزارش دادند که جنگنده‌های سعودی شنبه شب(دیشب) در آسمان استان سقطری به پرواز درآمده و اقدام به پرتاب نورافشان کردند.

به گفته این منابع، جنگنده‌های سعودی به سمت مقر فرماندهی تیپ اول پیاده‌نظام دریایی «حدیبو» مرکز سقطری که همچنان تحت تصرف افراد مسلح شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات است، نورافشان پرتاب کردند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، ساکنان محلی گفتند که جنگنده‌های سعودی بر فراز حدیبو و مناطق نزدیک به مقر تیپ مذکور به پرواز درآمده و دیوار صوتی را شکسته و اقدام به پرتاب نورافشان کردند.

برخی خبرها نیز حاکی از این است که جنگنده‌های ائتلاف سعودی برخی پایگاه‌های شورای انتقالی جنوب در سقطری را بمباران کرده است.

پرواز این جنگنده‌ها پس از آن آغاز شد که افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوبی با تعیین سرتیپ «علی سالمین احمد» به عنوان فرمانده تیپ مذکور مخالفت کردند.

«عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی دستوری سالمین احمد را به عنوان فرمانده این تیپ منصوب کرده است اما شورای انتقالی با تحویل مقر این تیپ به وی مخالفت کرده است.

در همین ارتباط یک سند منتسب به فرماندهی شورای انتقالی جنوب که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که «عیدروس الزبیدی» رئیس این شورا دستوری درباره تعیین فرمانده تیپ مذکور صادر کرده است.

روز شنبه(دیروز) یک گروه مشترک از نیروهای دولتی و ائتلاف سعودی تأمین امنیت شهر حدیبو مرکز استان سقطری را آغاز کردند.

پیشتر یک منبع محلی در سقطری از دستیابی نیروهای دولتی به توافق با افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی برای پایان دادن به تنش نظامی در سقطری خبر داده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول