اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فراخوان اختصاصی برای انتخاب خاص مدیرعامل آبفا خوزستان

پس از تصمیم هیئت دولت مبنی بر ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری، وزارت نیرو برای انتخاب مدیران عامل آبفا استان‌ها فراخوان داد اما در خوزستان فراخوانی مجزا طراحی شد.

فراخوان اختصاصی برای انتخاب خاص مدیرعامل آبفا خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اوایل آذرماه سال گذشته بود که رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت از مصوبه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری توسط دولت خبر داد و گفت: به زودی فعالیت این دو شرکت در قالب یک شرکت انجام خواهد شد.

وی این اقدام را  برای سرعت بخشیدن به آبرسانی روستا‌ها و استفاده  بهتر از همه امکانات موجود و منابع مالی انجام شده است.

همچنین وی عنوان کرد: به زودی برای ایجاد یک شرکت به جای دو شرکت در هر استان تحت عنوان شرکت آب و فاضلاب استان اقدام می‌کنیم و به این ترتیب، وظایف هر دو شرکت روستایی و شهری یکپارچه خواهد شد.

 

بر همین اساس، اواخر آذرماه سال گذشته وزارت نیرو برای انتخاب مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور فراخوان داد تا این وزارت در راستای اجرای مصوبه شورای عالی اداری و هیئت وزیران، همچنین ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد واجد شرایط عمومی و تخصصی خدمت‌گزاری، با لحاظ مجموعه اسناد بالادستی و رعایت مواد قانونی ذیربط، برای سمت «مدیرعامل شرکت‌های استانی آب و فاضلاب» اعلام آمادگی کنند.


بر اساس این گزارش،  در فراخوان وزارت نیرو بالغ بر 256 نفر که شرایط مدیرعاملی را داشتند در فراخوان وزارت نیرو شرکت کردند که از جمله این افراد مدیران عامل شرکت‌های آبفای استان‌ها بودند که طبق مصوبه جدید هیئت دولت برای ماندن در پست مدیر عاملی شرکت آبفا باید در فراخوان وزارت نیرو شرکت می‌کردند و در صورت برخورداری از تمام شرایط و پذیرش در فراخوان می‌توانستد مدیرعامل بمانند.

یکی از شرایط مهم این فراخوان داشتن حداکثر 25 سال سابقه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و 28 سال سابقه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر است.

از آنجایی که مدیر عامل فعلی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان به عنوان نیروی امریه جذب وزارت نیرو شده و بدون سوابق اجرایی لازم، مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان شده است، در این فراخوان شرکت نکرد تا بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو  فرصت خدمت را به افراد دیگر واگذار کند.

 

اما مدیریت استان برای ماندن صادق حقیقی پور در منصب مدیر عامل شرکت آبفا استان از وزارت نیرو درخواست فراخوان مختص استان خوزستان می‌کند،  این فراخوان فروردین ماه امسال  در حالی بر روی سایت وزارت نیرو (moe.gov.ir) درج می‌شود که سه ماه از زمان اجرای  فراخوان قبلی گذشته و مدیران عامل آبفای استان‌ها انتخاب شده بود.

علاوه بر این  در سایت وزارت نیرو قسمت فراخوان‌ها دو فراخوان با عنوان فراخوان شماره 26 مربوط به  مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب کشور و فراخوان شماره 38  اختصاص به مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان دیده می‌شود.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که با توجه به انتقادات وارده بر مدیریت حوزه آبفا در استان به ویژه در  جذب اعتبارات دولتی و  همچنین جذب سرمایه‌گذار  برای حل معضل فاضلاب  ، وزارت نیرو و استاندار خوزستان به چه  دلیل اصرار بر ماندن و دور زدن قوانین به نفع یک فرد دارند؟

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول