اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کارهای خیر در حرم اهل بیت(ع) تعطیل بردار نیست

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به آغاز رزمایش همدلی و احسان با محوریت توزیع بسته‌های غذایی میان نیازمندان گفت: حرم اهل‌بیت(ع) محل امن و امید مردم است و رسانه های معاند خارجی باید بدانند حرم‌ها چه تعطیل باشند و چه باز، مردم باب خیر و صراط مستقیم را فراموش نمی‌کنند.

کارهای خیر در حرم اهل بیت(ع) تعطیل بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم آغاز رزمایش «همدلی و احسان» که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: کارهای خیر در حرم اهل بیت(ع) تعطیل بردار نیست.

وی با اشاره به غربت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در روزهایی کرونایی تصریح کرد: امسال با وجود بسته بودن درب‌های حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به علت شرایط پیش‌آمده، از توجه مردم به این مکان مقدس کاسته نشده است و کارهای خیر در این حرم و دیگر اماکن مقدس نیز تعطیل نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ترجیح دادند رزمایش همدلی و احسان از حرم مطهر آغاز شود، گفت: حرم اهل‌بیت(ع) محل امن و امید مردم است و رسانه‌های معاند خارجی باید بدانند حرم‌ها چه تعطیل باشند و چه باز، مردم باب خیر و صراط مستقیم را فراموش نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام رحلت ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) و میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام قرار داریم، افزود: این دو شخصیت در سخت‌ترین شرایط زندگی خود احسان و کمک به دین را فراموش نکردند.

آیت‌الله سعیدی مطرح کرد: حضرت خدیجه(س) هر چه داشت به پای دین و پیامبر اسلام(ص) ریخت و امام حسن علیه‌السلام نیز همیشه منزلشان برای زائران مدینه‌النبی باز بود و کاری که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می‌دهد کاری الهی و در مسیر کارهای اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به آیه شریفه «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى» خاطرنشان کرد: در این آیه بر سه شاخص تعاون و همکاری، انجام کار خیر و نیت خالص داشتن در انجام امور خیر تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: هیچ کار بزرگی بدون تعاون صورت نمی‌گیرد و این تعاون باید بر اساس خیر باشد و اگر اینچنین نباشد نتیجه آن داعش و دیگر گروه‌های خرابکار می‌شود و خود کار خیر هم باید بر اساس تقوای الهی و ترس از خدا باشد و اگر اینچنین نباشد مورد رضایت خداوند متعال نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما از همه افرادی که در سراسر کشور ایران اسلامی در این روزها با تلاش و جهادشان از پزشکان، پرستاران، مسؤولان، جهادگران و همه دست‌اندرکاران که عاشقانه و مخلصانه تعاون بر برّ و تقوا دارند تشکر می‌کنیم و امیدواریم خداوند از آن‌ها قبول کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: این‌ها نشان دهنده زندگی مهدوی و ولایی و زندگی بر اساس روش اهل‌بیت(ع) است و به امید خدا زمینه‌ساز ظهور و حکومت امام مهدی(عج) خواهد بود.

انتهای پیام/2258/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول