اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مراکز نیکوکاری و مسؤولین یزد بار غم از چهره خسارت دیدگان کرونا می‌زدایند

استاندار یزد در آیین اهدای 600 بسته معیشتی کمک مؤمنانه گفت: مسؤولین استان در کنار خیرین و کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌کنند تا شرایط حاضر به افراد نیازمند و آسیب‌دیده از خسارت کرونا فشار کمتری وارد کند.

مراکز نیکوکاری و مسؤولین یزد بار غم از چهره خسارت دیدگان کرونا می‌زدایند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، هم‌زمان با شب وفات حضرت خدیجه (س) آیین اهدای 600 بسته معیشتی به کمک خیران یزدی و افتتاح اولین مرکز نیکوکاری تخصصی حقوقی استان یزد تحت عنوان «عدل علوی» در مجموعه بادگیران و با جمع خیران و مسؤولین کمیته امداد، آستان قدس رضوی، بیمه ایران و... برگزار شد.

محمدعلی طالبی در این آیین با بیان این‌که یکی از جلوه‌های ماه مبارک رمضان، تجلی حس خدایی درون انسان‌های نیکوکار و نوع‌دوست است اظهار کرد: تشکل‌های خیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی مایه مباهات ایران و به ویژه استان یزد به شمار می‌روند.

استاندار یزد افزود: مشابه این مؤسسات و تشکل‌ها تاکنون توسط اقشار مختلف در استان از جمله از جمله صنعت گران و فرهنگیان ایجاد شده است که با سازمان‌دهی کردن فعالیت‌های خیری خود، برای زدودن بار غم نیازمندان تلاش می‌کنند.

طالبی برقراری و تقویت روابط مطلوب بین کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از ساختارهای حکومتی با نهادهای خیری و مراکز نیکوکاری استان را، منشأ برکات فراوان دانست.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده و ضرورت جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز که ساختاری مزین به نام امام راحل است دوشادوش این تشکل‌ها با توجه به بضاعت جامعه مخاطبین خود برای رفع نیاز نیازمندان و توانمندسازی آنان خدمت‌رسانی می‌کند.

استاندار یزد با قدردانی از کمک‌های مؤمنانه با هدف مواسات در این ایام تأکید کرد: مسؤولین استان نیز در کنار خیرین تلاش می‌کنند تا شرایط حاضر به افراد نیازمند و آسیب‌دیده از خسارت کرونا فشار بیشتری وارد نکند.

لازم به ذکر است: این کمک مؤمنانه در قالب 600 بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و 300 میلیون ریال به همت حسین دره زر‌شکی و جمع دیگری از خیران یزدی هم‌زمان با شب وفات حضرت خدیجه (س) با حضور استاندار و معاونان وی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مسؤولین آستان قدس رضوی، مدیرعامل بیمه ایران و برخی از اعضای مراکز نیکوکاری برای کمک در توزیع بسته‌های اهدایی برگزار شد.

هدف ایجاد مرکز نیکوکاری حقوقی دفاع از حقوق محرومان و نیازمندان

بهجتی رئیس اولین مرکز تخصصی نیکوکاری حقوقی در استان یزد با عنوان عدل علوی در آیین رونمایی از بسته‌های معیشتی به همت خیران یزدی در جمع این خیران و مسؤولین یزد اظهار داشت: ایجاد مرکز نیکوکاری با رویکرد حقوقی برای دفاع از حقوق محرومان در سطح استان یزد احساس می‌شد.

وی تأکید کرد: با حضور جمعی از حقوقدانان در این مرکز نیکوکاری مشاوره حقوقی افراد معرفی شده از بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت نیاز به وکالت با حداقل حق وکالت که از سوی قوه قضاییه برای این کار تعیین شده به صورت اقساط انجام می‌شود.

رئیس مرکز نیکوکاری حقوقی عدل علوی اذعان کرد: 600 بسته معیشتی در لبیک به پیام رهبر انقلاب در این آیین هر کدام به ارزش 550 هزار تومان به همت خیر ارجمند حسین دره زرشکی اهدا شده است و تعدادی وام 30 میلیون تومانی قرض‌الحسنه هم به تعدادی از نیازمندان برای کارآفرینی در این کمک مؤمنانه به همت خیر ارجمند آقای براتی اهدا شده است.

بهجتی ادامه داد: قرار بود دو هزار بسته معیشتی تهیه شود که با توجه به نیاز برخی از افراد آسیب‌دیده از کرونا، مبلغ 800 میلیون تومان کمک مؤمنانه جمعی از خیران در این رزمایش مؤمنانه صرف کارآفرینی نیازمندان خواهد شد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول