اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه شورای قانون‌گذاری فلسطین در رد عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

ریاست شورای قانون‌گذاری فلسطین اعلام کرد، تلاش عادی‌کنندگان روابط برای نفوذ به دژهای امت اسلام و تغییر واقعیت با شیوه‌های مختلف از جمله برخی سریال‌ها محکوم به شکست است.

بیانیه شورای قانون‌گذاری فلسطین در رد عادی‌سازی روابط  با صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ریاست شورای قانونگذاری فلسطین عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر از طریق کارهای هنری را یک جنایت سیاسی بزرگ، اشتباه تاریخی و تجاوز مستقیم به ملت فلسطین و مسأله آن خواند و تسلیم در برابر پروژه صهیونیستی و خدمت به آن را محکوم کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، «محمد الزهار» نماینده شورای قانونگذاری فلسطین در بیانیه‌ای که به نیابت از رئیس این شورای قرائت کرد، گفت: کارهای فنی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیلی انحراف از عقیده و سرنوشت امت عربی و اسلامی است. علاوه بر اینکه آشکار کردن عادی‌سازی روابط، تجاوز به اصول ثابت امت و مخالفت با دستورات الهی است که وفاداری به یهود را نهی کرده است.

وی ادامه داد: تلاش عادی‌کنندگان روابط برای نفوذ به دژهای امت از طریق سیاسی، اقتصادی، امنیتی، هنر، فرهنگ و رسانه محکوم به شکست است.

الزهار تصریح کرد، برخی برنامه‌ها و سریال‌های امروز حقایق نزاع با رژیم اشغالگر را وارونه جلوه می‌دهند، تاریخ را تحریف می‌کنند و با روایات دروغین صهیونیستی آن هم در سایه چالش‌های خطرناک کنونی علیه مسأله فلسطین همراه می‌شوند.

وی هشدار داد، این عادی‌سازی در سایه آماده کردن شرایط منطقه‌ای و صحنه سیاسی برای اجرای عملیات الحاق بیشتر اراضی کرانه باختری در چارچوب «معامله قرن» صورت می‌گیرد.

الزهار از پارلمان‌های عربی و اسلامی درخواست کرد قوانین محکمی در این زمینه اتخاذ کنند، تمامی انواع عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را محکوم کنند، کسانی که در این جنایت یا انتشار روایت‌های کاذب دست دارند تحت پیگرد قرار دهند و تمامی اشکال عادی‌سازی روابط را متوقف کنند.

وی همچنین از دولت‌های عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و سران امت اسلام خواست به مسؤولیت‌های دینی، ملی، سیاسی، اخلاقی و انسانی خود در دفاع از فلسطین و حمایت از ملت و مقدسات آن عمل کنند.

یکی از  سریال‌ها در زمینه عادی‌سازی روابط سریال «ام هارون» است که از شبکه سعودی «MBC» پخش می‌شود. موضوع این سریال  زندگی یهودیان عرب ساکن کشورهای عربی در خلیج فارس در دهه چهل قرن گذشته است و چنان وانمود می‌کند که آن‌ها به دلیل دیانت خود مورد ظلم و ستم واقع شده و از جامعه عربی و اسلامی طرد شده‌اند.

دیگر سریال سعودی که در این راستا پخش آن آغاز شده «مخرج ۷» نام دارد. در قسمت اول این سریال یک بازیگر صراحتا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت فرا می‌خواند و فلسطینی‌ها را «دشمن» توصیف می‌کند و بازیگر دوم با وی مخالفت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول