اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه‌اندازی کلینیک کسب و کار در مازندران/ پرداخت ماهانه 18 میلیارد تومان مستمری به مدد جویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از راه‌اندازی کلینیک کسب و کار در مرکز استان و توسعه آن در همه نقاط مازندران خبر داد.

راه‌اندازی کلینیک کسب و کار در مازندران/ پرداخت ماهانه 18 میلیارد تومان مستمری به مدد جویان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران مازندران با اشاره به مشکلات به وجود آمده در بحث کرونا، اظهار کرد: به جهت رعایت مسائل بهداشتی صندوق‌های کمک‌ امداد امام خمینی در سطح شهرهای و روستاها و مراکز استان را خالی نکردیم.

وی با اعلام اینکه تعداد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی هم در بحث کرونا مبتلا شدند، تصریح کرد: اقدامات حمایتی از این قشر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران در ادامه خاطر نشان کرد: ماهانه ۱۸ میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های مددجو در استان مازندران پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۶ هزار فرصت اشتغال ایجاد کردیم، گفت: اما خروجی ما کمتر از ۵۰۰ شغل بوده است، شغل‌های ایجاد شده ما به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانست پایدار بماند به همین دلیل افراد زیرپوشش مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

نوروزی اضافه کرد: در سال ۹۷ به دلیل مشکلات اقتصادی همه انرژی ما حفظ کسب و کار بوده است و توانستیم ۲ هزار شغل ایجاد کنیم و همه تلاش ما حفظ ۴هزار شغل ایجاد شده بوده است.

وی از راه‌اندازی کلینیک کسب و کار در سطح مازندران خبر داد و گفت: این کلینیک پیش از ایام کرونا فعال بوده و بنا داریم که پس از آن هم این طرح را پیگیری کنیم.

 زین‌العابدین پرواسی مدیر امور شعب صندوق  امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز، اظهار کرد: منابع صندوق با سپرده‌گذاری افراد خیر و بازدریافت اقساط تسهیلات تامین شده است.

وی با اعلام اینکه افراد خیر در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده و براساس قرارداد به افراد و متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود، بیان کرد: در سال گذشته ۳۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه ولایت کمیته امداد، اضافه کرد: به دلیل تقاضای بالا حدود ۲۳ میلیارد تومان در بحث اشتغال، کارگشایی و ودیعه مسکن از محل اعتبارات این صندوق نزد بانک مهر ایران تسهیلات پرداخت شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز در ادامه  خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۲۵۳ به مبلغ ۱۷۹ میلیارد تومان اعتبار در این بخش اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

سیدعلی‌اصغر رضایی با اعلام اینکه طرح‌های متعدد تولیدی در سطح مازندران اجرا شده است، گفت: هزار و ۹۷۱ طرح شهری و ۴ هزار و ۲۸۲ طرح در مناطق روستایی اجرا شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی مازندران اضافه کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات بحث آموزش بیش از ۵ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته و در حوزه کاریابی هم به‌کارگماری مددجویان ۲۷۷ نفر در مراکز مشغول فعالیت شدند.

رضایی میزان اعتبارات سال جاری را ۲۰۶ میلیارد تومان اعلام کرده است که نیاز به حمایت بانک‌ها داریم.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی مازندران اضافه کرد: در بحث اعتبارات روستایی همه را جذب کردیم، جدای از این موضوع برای حمایت از کارفرمایان در صورتی به‌کارگیری مددجویان تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به این افراد پرداخت می‌کنیم و اگر کارفرما درخواست تسهیلات نداشته باشد تا دو سال حق بیمه مدد جوی به‌کارگرفته شده را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

محمد کوچکی معاونت سلامت و حمایت کمیته امداد امام خمینی مازندران خاطر نشان کرد: نزدیک ۷۶ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجو خدمات حمایتی دریافت می‌کنند، که بیش از ۴۲ درصد در مناطق شهری و ۵۸ درصد در مناطق روستایی حضور دارند.

وی اضافه کرد: ۸ هزار دانش‌آموز و هزار و ۵۱۶ نفر دانشجو از کمک هزینه تحصیلی استفاده می‌کنند، تامین لوازم ضروری منزل خانواده‌های مددجو از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

معاون سلامت و حمایت از خانواده کمیته امداد امام خمینی مازندران، یادآور شد: در سال ۹۸ هزار دستگاه یخچال تدارک دیده شده و در سال جاری هم بحث تامین بخاری و آبگرمکن در دستور کار است، ۱۸ درصد از مددجویان ما در مناطق محروم سکونت دارند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از کرونا بیان کرد: ۵۵ هزار مددجو نزدیک به ۳ میلیارد تومان کمک در ایام کرونا دریافت کردند در بحث غیرمددجویی تاکنون ۱۴ هزار نفر به سرپرستان خانوار ۶ میلیارد تومان کمک نقدی پرداخت کردیم که عمده این اعتبارات از طریق بنیاد مستضعفان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول