اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات تهیه محتوای الکترونیکی پرورشی/ ممنوعیت فعالیت‌های تبلیغاتی

شیوه‌نامه تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی مورد نیاز معاونت پرورشی و فرهنگی در راستای گسترش بهره‌برداری از ظرفیت آموزش‌های غیرحضوری و مجازی، ابلاغ شد.

جزئیات تهیه محتوای الکترونیکی پرورشی/ ممنوعیت فعالیت‌های تبلیغاتی

به گزارش گروه آموزش ‌و پرورش خبرگزاری فارس، در راستای اجرای گسترش بهره‌برداری از ظرفیت آموزش‌های غیرحضوری و مجازی در برنامه‌های آموزشی و تربیتی و راهکارهای سند تحول بنیادین با موضوع‌های «مشارکت فعال آموزش ‌و پرورش در مواجهه با نیازهای فوری جامعه»، «بازطراحی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان»، «تولید بسته‌های یادگیری برای فعالیت‌های اختیاری مبتنی بر حوزه‌های تربیت و یادگیری» بر اساس زیر نظام برنامه درسی و راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد)، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش با هدف تولید محتوای الکترونیکی برای فعالیت‌های دانش‌آموزی در حوزه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و فضاهای پرورشی در زمان تعطیلی برنامه‌های رسمی مدارس و همچنین ایجاد زمینه برای استفاده از بستر فضای مجازی در جهت تربیت تمام ساحتی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بستر فضای مجازی، شیوه‌نامه تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی مورد نیاز معاونت پرورشی و فرهنگی را منتشر و به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه‌نامه معاونین پرورشی و فرهنگی ملزم به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود استان، نسبت به اجرای کامل موارد شیوه‌نامه هستند، در بخش‌هایی از این شیوه نامه آمده است: محتواهای تولیدشده می‌تواند در قالب مستند آموزشی، انیمیشن، موشن‌ گرافی، اینفوگرافی، فیلم کوتاه، نماهنگ و یا سایر قالب‌های تصویری باشد و از تهیه کنندگان محتوا خواسته شده است ضمن پرهیز از هرگونه تبلیغ مدرسه، مؤسسه و یا انعکاس مواضع خاص و محتوای سیاسی از ارسال گزارش عملکرد، ارسال همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و پرورشی برگزار شده از زبان مسؤولین استان به صورت تبلیغاتی خودداری شود.

همچنین استفاده از آرم و لوگوی اداره کل استان در انتهای کلیپ و فرمت ارسال شده هر اداره کل در ابتدای هر محتوا الزامی و استفاده از ملودی‌های بومی و محلی برای موسیقی متن محتوای تولیدی بلامانع است.

در بخش اهداف اجرایی این شیوه‌نامه، محور تولید همه برنامه‌ها دانش‌آموزان هستند و پیشنهاد شده در تهیه محتوای موردنظر از پتانسیل دانش‌آموزی استفاده شود و در بخش استانداردهای تولید محتوا، به چگونگی تولید، شناسنامه اثر، مشخصات عوامل تولید محتوا،  قالب ارائه آثار و.... اشاره شده است.

شایان‌ذکر است، تولیدکنندگان محتواهای آموزشی ضمن در نظر گرفتن تقویت هویت ملی و انقلابی و تأمین نیازهای عاطفی، روانی و تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان در فضای مجازی به تولید محتوا با شاخص‌های نشاط‌آفرین و امیدبخش، ارائه خلاقانه، کوتاه، هنرمندانه و مظاهر بومی و منطقه‌ای نیز توجه داشته باشند، تا امکان پخش محتوا تولید شده در سطح ملی میسر باشد.

متن شیوه‌نامه را می‌توانید دانلود کنید:  ، شیوه‌نامه تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی مورد نیاز معاونت پرورشی و فرهنگی شیوه‌نامه تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی مورد نیاز معاونت پرورشی و فرهنگی  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول