اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مرگ ۱۱۱ موتورسوار در سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته‌شدگان موتورسوار در حوادث ترافیکی در سال گذشته را ۱۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

مرگ ۱۱۱ موتورسوار در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی در سال گذشته را  ۱۱۱ نفر اعلام و اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

وی افزود: براساس آمار مراکز بابل با ۱۷، بهشهر و ساری هر کدام با ۱۶ نفر، بیشترین شهر و  رامسر، سوادکوه و نور هر کدام با یک نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: ماه‌های خرداد با ۲۱، مرداد با ۱۲ و شهریور با ۱۱ مورد بیشترین و کمترین آن در ماه‌های فروردین، آذر، دی و بهمن هر کدام با ۶ مورد ثبت شده‌ است.

این مسؤول تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۲۰ سال با آمار ۲۵ فوتی بوده و کمترین گروه سنی کمتر از ۱۰ سال با ۲ فوتی گزارش شده است.

عباسی با اشاره به فوت ۸۳ نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی و ۲۸ نفر در محور درون‌شهری بیان کرد:  ۶۲ نفر در بیمارستان و ۴۸ نفر در محل حادثه فوت کردند.

وی تصریح کرد: براساس بررسی انجام‌شده از ۱۱۱ مورد فوتی موتورسواران ۵۶ مورد با سواری، ۱۳ مورد با  وانت بار، ۱۷ مورد با کامیون، ۱۲ مورد موتور با واژگونی، ۱۰ مورد برخورد با شی ثابت و سایر با ۳ مورد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته (۹۸) بوده که امیدواریم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول